Wednesday, August 7, 2013

Baklava Yufkası ile Kıymalı Börek



baklava yufkasi ile kiymali borek 1



Bizim yufkacıya her gittiğimde paketteki baklava yufkalarına gözüm çarpar, hiç oralı olmazdım. Tabii ya baklava kim ben kim : ) Hatta komşular arasında konuşulurken bile hiç merak edip de sormadım nasıl yapıldığını bana göre baklava yapması yürek ister - abartıyor muyum bilmiyorum,çünkü tarifi hakkında hiç fikrim yok :)- Ta ki sevgili Aylin’in  baklava yufkası ile kıymalı börek tarifini görene kadar.

 Hani baklava yapamazsam yufkasından börek yaparım ben de diye :) Kolay da geldi tarif açıkçası, sürekli dondurucusunda bulundurduğunu söyleyince de demek beğeniliyor diye bugün gelecek misafirlerimiz için hazırlamak istedim. Dün yufkacıya gidip sorduğumda “abla bu sıcakta kimse almak istemiyor, içeride bir sürü bozulmuş var” demez mi ! Allahtan Aylin nereden bulabileceğimi söylemişti. E azmin elinden bir şey kurtulur mu gidip aldım, akşamdan yapıp, biraz önce fırından çıkardım. Çıtır çıtır kolay yeniyor, milföy hamurundan biraz ince. Annemle ben çok sevdik, masamızda sık sık yer alacak lezzetli bir tarif verdiği için Aylin’e çok teşekkürler…



Baklava Yufkası ile Kıymalı Börek


(Tarif; yemekvakti)






Malzemeler






  • Baklava Yufkası






  • 50 gr tereyağı






  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ






  • 1/2 kg kıyma






  • 1 kuru soğan






  • maydanoz  






  • tuz






  • karabiber




Soğan ince ince doğranır ya da rendelenir. Kıymayla birlikte yağda çevrilir, hafif kavrulur. Kıyma dondurucudan çıktıysa kapak kapatılarak suyunu çekmesi beklenir yoksa biraz su eklenebilir. Soğuduktan sonra kıyılmış maydanozlar eklenir. Tereyağ eritilerek sıvı yağ ile karıştırılır.


Birinci kat yufka tezgaha serilir. Üzerine sıvıyağ tereyağ karışımı sürülür. İkinci katta da aynı işlem uygulanır. Üçüncü kat serildikten sonra yufkanın geniş kısmına kıymalı harçtan 2 kaşık civarı yayılır. Çok sıkmadan çok da gevşek bırakmadan yufka rulo yapılır. Dört ya da beş parçaya bölünür.Üzerlerine yumurta sarısı sürülüp, 175 derece fırında kızarana kadar pişirilir.  Sıcak sıcak afiyetle yenir.


No comments:

Post a Comment