Tuesday, August 6, 2013

BAKLAVA YUFKASINDA PATATESLİ BÖREK





baklava yufkasinda patatesli borek 1






Merhabalar değerli okurlarım,






Bugün sizlere yine çok pratik bir tarif vereceğim, bu blogun özelliği pratik tarifler olacak bu gidişle. Malum hem çalışıp hem de biraz zahmetli yemekler yapmak pek kolay değil. Pratik tarifleri ne kadar seviyor olsam da benim gönlümde yatan zor zahmetli yemekler, tatlılar yapmak ve onlarda başarılı olmak. Haftaiçi pek fırsat bulamasam da haftasonları mutfakta daha çok vakit geçirmeye çalışıyorum. Önümüzdeki günlerde uzun süreli mutfak maceralarımı da sizlere aktaracağım inşallah.






Birçok blogda görüp denemeye karar verdiğim baklava yufkasından ofiste yapacağımız kahvaltı için patatesli börek yapmaya karar verdim. Uzun süredir özellikle börekte çok güzel olduğunu duymama rağmen nedendir bilinmez hiç denememiştim. Ah ben ne büyük hata etmişim. Bir börekte aradığım birçok şey meğer baklava yufkasıyla yapılan börekte gizliymiş. Efendim şöyle dışı çıtır çıtır ama öyle kuru bir çıtırlık değil, kıvamında. İçi ise yumuşacık bir börek. Şayet denemeyen kaldıysa şiddetle tavsiye ediyorum. Deneyenler ise ne demek istediğimi zaten biliyor.










BAKLAVA YUFKASINDA PATATESLİ BÖREK






Malzemeler


- 1 paket baklava yufkası (Benim paketimde 28 adet vardı)


- Yarım çay bardağı süt


- 1 çay bardağı eritilmiş tereyağ


İç Harcı İçin


- 5-6 adet patates


- 1 adet kuru soğan


- 3 yemek kaşığı sıvıyağ


- Tuz, Karabiber


Üzeri İçin


- 1 yumurta sarısı


- Mavi haşhaş yada çörekotu






Hazırlanışı


Öncelikle patatesler haşlanır, rendelenerek yada ezerek püre haline getirilir.  Kuru soğanlar yemeklik doğranır ve 3 yemek kaşığı sıvıyağda kavrulur. Kavrulan soğanların üzerine patates püresi, tuz, karabiber de eklenerek 5 dk daha kavurmaya devam edilir. İç harcımız soğurken süt ve eritilmiş tereyağ çırpılarak sos hazırlanır. 1. yufka yaprağı tezgaha serilir fırça ile üzerine yağlı sos sürülür ve 2. yufka yaprağı serilir. Buna da sos sürdükten sonra 3. yufka üzerine serilir. 3 kat yufkanın bir kenarına uzunlamasına iç harçtan yayılır ve rulo şeklinde sarılır. Rulolar 4 parmak aralıklarla kesilir, bütün yufkalar bu şekilde hazırlandıktan sonra yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. Üzerlerine yumurta sarısı sürülür, mavi haşhaş yada çörekotu serpilerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerine kızarana kadar pişirilir. Afiyet olsun efendim.


No comments:

Post a Comment