Friday, August 9, 2013

Baklava Yufkasından Sosisli Çıtır Börek


Dün öğlen çok çalıştım, hep mutfaktaydım. Önce dondurmaları ardından bu böreği yaptım.

Böreği ilk kez aldığım baklavalık hazır yufka ile denedim. Yufkayı çarşamba günü baklava yapmak için almıştım. Yaptım, güzel de oldu. Ama şöööyle güzel bir fotoğrafını çekemedim. O yüzden onu bir dahaki yapışıma saklıyorum.

Yufka o kadar çoktu ki bir tepsi baklavadan sonra 2 tepsi böreklik daha çıkardı. Ben de onu haftasonu börek yaparım diye iyice sarıp saklamıştım. Peynirli ve sosisli olarak 2 ayrı börek pişirdim. Bu sosisli içi normal yufkayla çok kullanırım ve bizim evde herkes çok sever. Baklava yufkasıyla da çıtır çıtır ve güzel oldu.


baklava yufkasindan sosisli citir borek 1baklava yufkasindan sosisli citir borek 2


Sosisli Börek

Malzemeler

10 adet yufka (baklavalık veya normal, normal ise 5 adet yeter)

3 adet uzun sosis

1 adet domates

1 adet sivri biber

Kekik, karabiber, tuz

50 gr. margarin eritilmiş

1 yumurta, 1 su brd. süt, Sıvıyağ


Yapılışı: Süt, yağ ve 1 yumurta akı ve sarısının yarısını bir kaseye koyup iyice çırpın. Kalan yumurta sarısını bir çay tabağına alıp üstünü kapatarak bekletin.Yufkalar dikdörtgen ve çok ince olduğu için; bir yufkayı düz bir zemine serip yarısına fırça ile erittiğiniz margarinden sürün ve katlayın.Çok sürmenize gerek yok, fazla yağlı olmasın (eğer nomal yufka ile yapıyorsanız bu kısmı atlayın ve direkt süt, sıvıyağ ve yumurta ile yaptığınız diğer karışımdan sürün, o yuvarlak ve kalın olduğu için tek kat olacak.) Daha sonra katladığınız yufkanın üzerine sütlü karışımdan bir kaşık serpip iyice yayın. Yufkayı bir alt köşeden karşı üst köşeye doğru çapraz şekilde ortadan kesin. 2 parçanız olacak, 1'er kaşık iç koyarak sigara böreği gibi sarın. Bütün yufkaları bu şekilde bitirip üstlerine ayırdığınız yumurta sarısından sürün ve isteğe göre susam veya çörekotu serpip 180-200 derecede önceden ısıtılmış fırında üstleri kızarana kadar pişirin. 






Afiyet olsun.




baklava yufkasindan sosisli citir borek 3

No comments:

Post a Comment