Saturday, August 10, 2013

BANYOLU BÖREK


banyolu borek 1


banyolu borek 2


Bu böreği sevgili anneciğim yapar bizde her gittiğimizde zevkle yerdik.Sonra baktım ki olacak gibi değil bende deneyeyim dedim.Yapabiliyormuşum evet başardım oldu işte bu:)


Hepinize tavsiye ederim ,yapınca memmun kalacağınızı düşünüyorum.


Yapılışı kolay yemesi hhhhhhııııııııımmmm harika..Çıtır çıtır....


malzemeler:
- 3 tane yufka

-1 kase peynir

- 2-3 yemek kaşığı lor yada çökelek

- 1demet maydanoz

-125gr tereyağ veya margarin

-1 taneYumurta

-susam,çörek otu

-soğuk su

Yapılışı: Yağımızı eritiyoruz  çok ısıtmadan ılık olacak .Yufkanın yarısını yağlıyoruz ve yağlamadığımız kısmı üzerine katlıyoruz.Sonrada siğara böreği sarmak için hazırladığımız şekilde üçgen olarak kesiyoruz.Yani lafın kısası saracağımız yufkalar 2 katlı üçgen olacak köşesine peynirli karışımı koyarak çok sıkı olmayacak şekilde sarıyoruz.Sarma işlemi bittikten sonra böreklerimizi soğuk su dolu kapta 1-2 dakika bekletiyoruz Suyunu alması için bir gazeteye yada kağıt havlunun üzerine bırakıyoruz.daha sonra tepsiye dizip üzerine yumurta sarısını sürüp susam yada çörek otu ekliyoruz. 200 derecelik fırında üstü kızarana kadar pişiriyoruz.Afiyet olsun.

Benim böreğin içinden maydanozlar firar etti. A unutmadan börekleri çok büyük yapmamanızda fayda var.Küçük olunca daha güzel oluyor.Çünkü pişerken bayağı bir şişiyorlar. Sonra sulak arazi de yetişmiş gibi olurlar benden söylemesi..

Not:Ben böreklerimizi genelde köy peyniri ile yaparım köy peyniri daha yağlı ve lezzetlidir.Ama böreğin içinde köy peyniri yağlı olduğu için kaşar peynir gibi eriyor soğuyunca sertleşiyor.Bunu önlemek için yaptığım böreklere genellikle bir avuç kadra çökelek yada lor ekleriç iç harcına:))


No comments:

Post a Comment