Monday, August 5, 2013

ÇİĞ BÖREK



ci borek 1
 Bu resimdeki böreklere her bakışımda olsa da yesem diye iç geçiriyorum. O kadar lezzetliydi ki. Bayıldım.. Bir de böreği kimin yaptığını duysanız.... Kayınbabam.... Evet çok beceriklidir. Hangi yemeği yapsa acayip lezzetli olur. Pikniğe gideceğimiz zamanlar köfteyi babam hazırlar o köfteler lokum olur. Güveç yapar, dizme yapar canı ne istese yapar ve de çok güzel yapar. Sordum "bekarlıktan alışkanlık" dedi ama tanıdığım bir çok erkek ne kadar bekar yaşarsa yaşasın bu denli yemekte başarılı olamaz. Tekrar burdan ellerine sağlık diyorum . Çok doyurucu bir sahur yaptık birlikte. Üstelik yerken korka korka yedim mide rahatsızlıkları olan ben "ertesi gün acı çekicem herhalde" pişmanlığıyla yedim ama sanırım pazar olması ve tembel tembel yatarak geçirdiğim için hiç de sıkıntı olmadı. Hamuru kayınvalidem yoğurdu. Yoğururken de benim daha önce Midye Börekte kullandığım ölçüleri kullandı. Bence çiğ börek için gayet ideal bir hamur oldu.

Malzemeler:



  • ci borek 21 yumurta

  • 1.5 su bardağı un (Un miktarı biraz daha fazla oldu sanırım sıcaktan hamur bi kendini toparlayamadı)

  • Yarım limonun suyu 

  • 1 çay bardağı ılık  su 

  • tuz

  • 1 çay kaşığı kabartma tozu

  • Yarım demet maydanoz

  • 250 gr kıyma 

  • 2 kurusoğan  



Yapılışı; Kıymalı harç hazırlanır ve soğumaya bırakılır. Hamur malzemeleri de iyice yoğrulur ve bir müddet dinlendirilir. Hamuru yoğurduktan sonra biz kayınvalidemle yürüyüşe çıktık eve geldiğimiz de babam hamuru bezelere bölmüş ve açmaya başlamıştı. (Yaklaşık 30-35 tane vardı sanırım) Açtığı her bezenin ortasına peynirli yada kıymalı harçtan koyup parmağını suya batırıp hamurun çevresini (kapanınca üst üste gelecek kısımlarını) ıslattı. D şeklini alan hamurun uç kısımlarını rulet ile şekilli kesip kızgın ve bol yağda kızarttı. (Yatmadan önce hazırlanmış hamurları gece sahura kadar gazete arasında beklettiler büyüklerden püf nokta) Yanına söğüşle ikram edebilirsiniz. Afiyet Olsun.






ci borek 3


No comments:

Post a Comment