Monday, August 5, 2013

KIRMA RULO BÖREK



kirma rulo borek 1


Muhteşem lezzetli,pratik ve sunumu şık çıtır çıtır bir börek yemek istiyorsanız bu börek işte o aradığınız börek...Mutlaka denemelisiniz demeden geçemeyeceğim...


Kırma Rulo Böreğin tarifini çok sevdiğim blog arkadaşım Yeşimden öğrendim...hepiniz onu iyi tanıyorsunuz...yeturlalezzetkareleri....Yeşim bu böreğe kırma rulo börek demiş ama ben midyeye benzettim.Midye börek de diyebiliriz sanırım... Yeşimin tarifi için tıkkkkk!


Arkadaşım çok güzel tarif etmiş...


kirma rulo borek 2


Böreği pazar günü kahvaltı için yaptım...






kirma rulo borek 3


















Rulo sarılacağını anlamadığımdan böreklerim 


biraz yaygın oldu ama lezzet muhteşemdi...Ben uç kısmına peynirli içi koyup kıvrık kısmı üstüne kapattım ve elimle toparladım....







kirma rulo borek 4















Hal böyle olunca yeniden denemek üzere dün akşam annemin misafirleri için bir kez daha  sardım ...

Şekilleri çok daha güzel oldu.Üzerinede susam serptim.





  Tarifi bir kerede ben yazayım;



Ben 6 yufka kullandım iki ölçü uyguladım...






Malzemeler:


--------------


24 adet börek için


6 tane taze yufka 


2 yumurta (akları peynirin içine)






Sosu İçin:


-----------


2 çay bardağı zeytinyağı


1 çay bardağı su






İç Malzeme:


--------------


Lor,peynir karışımı ,doğranmış maydanoz ve 2 yumurta akı 


üzerinede yumurta sarısı






Yapılışı:


---------


Yufkayı tezgaha serip üzerine yağ+su karışımından 2 kaşık dökerek fırça ile iyice sürelim.Sonra 4 parçaya bölüp,her bir parçasını üçgen ucu ile alt ucunu büzdürerek iki parçayı bir araya getirelim peynirli harçtan alt ucuna koyup rulo şeklinde saralım ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizelim...Üzerine yumurta sarısı sürerek 180 drc.fırında kızartalım...Afiyet Olsun!!!






*Yapılış şekline bakmak isterseniz Yeşimin tarifine bakın lütfen zira ben fotolayamadım...






Blog Yazarindan Not:


------------------------


*Yumurta sarısını sürerken mutlaka slikon fırça kullanın eşit dağılım sağlıyor...


*Yumurta sarısına 1 tatlı kaşığı sıvı yağ eklerseniz hem daha kolay sürülür hemde börekleriniz nar gibi kızarır....


Kolay Gelsin!!!




No comments:

Post a Comment