Sunday, August 11, 2013

KIYMALI BÖREK


kiymali borek 1


Hepinize saglikli, basarili ve bol bereketli bir hafta diliyorum sevgili dostlarim, arkadaslarim...





Bu yeni haftaya, henüz dumani tüten, simsicak bir pazar böregiyle baslamak istedim... Malum, pazar günleri birazcik mutfaktan kaytarma günleri oluyor, ben de bugünün menüsünü bu cabucak börekle kurtardim... Iyi ki de yapmisim, aniden gelen misafirlerimi de telassiz bir sekilde agirlama sansina sahip oldum... Yaninda tavsankani bir cay ve ileriki günlerde yayinlayacagim bir tatli ile güzel bir menü oldular....






Kiymali Böregim icin;






3 adet yufka



4 yumurta


1 su bardagi süt


yarim su bardagi yogurt


yarim su bardagi zeytinyagi





Ic Malzeme;






300 gr. kiyma



2 adet orta boy sogan


yarim demet maydanoz


tuz, karabiber





Yufkalarin herbirine, hazirlamis oldugum sostan birkac kasik gezdirip, soganla kavurmus oldugum kiymali harcin ücte birini serptim ve karsilikli rulo yapip, kol böregi seklinde dolayip, yaglamis oldugum borcam tepsime yerlestirdim... (Üc yufka da ayni sekilde hazirlanacak) Daha sonra sosun geri kalanini güzelce üzerine döktüm.... Bolca da susam serpip, 175 derecedeki firinimda yaklasik 40-45 dakika pisirip, servis yaptim.....






Sevgilerimle,



kiymali borek 2

No comments:

Post a Comment