Wednesday, August 21, 2013

KIYMALI TAHİNLİ BÖREK






kiymali tahinli borek 1






  Bugün gelen misafirlerim için hazırladım bu böreği biraz uydurma oldu ama oldukça beğenildi bende tarifi sizlerle paylaşmak istedim böreğin katlanışınıda sizler için fotoğrafladım .


   MALZEMELER:    3 yufka


                          1 çay bardağı zeytinyağ


                          1 çay bardağı süt


                          1 yumurta


                          2 yemek kaşığı yoğurt


                          2 yemek kaşığı tahin










   öncelikle böreğin içini hazırladım 1 tane kurusoğanı biraz zeytinyağ ile kavurdum 250g kadar kıymayı koyup suyunu çekene kadar pişirdim , küçük küçük doğradım bir domatesi ekledim tuzunu,pul biberini ,karabiberini ekleyip altını kapattım ve maydonozu ekledim..


   


  Tahin hariç diğer bütün malzemeleri karıştırıp sos hazırlayın yarım çay bardağını üzerine sürmek için ayırın kalan sosa tahini karıştırın.3 Yufkayı aralarına tahinli sos sürerek üstüste koyun ortadan ikiye kesin kıymalı harcın yarısını yarım yufkaların ortasına serin uçlarını içine katlayıp rulo haline getirin ve ikiye kesip tepsiye koyun ,diğer yarısınada aynı işlemi uygulayın üzerine ayırdığınız sosu sürüp 200 derecede kızarana kadar pişirin.


 kiymali tahinli borek 2


kiymali tahinli borek 3


kiymali tahinli borek 4






          AFİYET OLSUN...................








No comments:

Post a Comment