Thursday, August 8, 2013

Kremalı Çıtır Börek



kremali citir borek 1


Merhaba arkadaşlar


buz gibi bir Antalya akşamından hepinize sıcacık sevgiler.


Bütün Türkiye kar yağışına teslim oldu her yer o kadar soğudu ki Antalya bile çok soğuk önümüzdeki birkaç gece sıcaklığın sıfırın altına düşmesi bekleniyor.


Kar yağmıyor ama soğuğu geliyor, bilenler bilir nemli soğuk pek fena oluyor tabi benim gibi Ankaranın kuru ayazına alışık bir insan için hele bu soğukları sormayın gitsin,bu kış çok sık hastalandım sürekli tekrarlayan faranjit ve alerjik rinit yakamı bırakmıyor ben ve çocuklar dört gözle bahar ve yaz gelsin diye bekliyoruz,neyse ki az kaldı mart gelince burası ısınmaya başlar.


Bu börekler arşivden aylar öncesinde yapılmış sonra yayınlaması unutulmuş ama tadı ve çıtırlığı on numara olan bir börek.


Aylar öncesinde bir gün börek yapmak için malzemeleri çıkarıyordum Nehirle aramızda şöyle bir konuşma geçti




  • anne ne yapıyorsun?




  • börek yapıyorum




  • neli börek yapacaksın?




  • peynirli börek




  • anne arasına krema sürsene




  • ben bir an durup düşünüp neden olmasın dedim




çıkardığım malzemeleri geri yerine koydum kremayı çıkardım bir kaseye koydum


ve börekleri yapmaya başladım :)


sonuç mu çıtır çıtır ve çok pratik börekler oldu


sevgili Hande'nin de kremalı börek tarifi var ve sevgili Aylin de baklava yufkası ve kremayla nefis bir börek yapmış onların nasıl yaptığına bakmak için tık tık lütfen


Malzemeler:


200 ml süt kreması


3 tane yufka


ve dilediğiniz bir iç malzemesi


Yapılışı:


kremayı bir kaseye alalım yufkalardan birini tezgaha serelim ve üzerine fırçayla krema sürelim yufkanın diğer yarısını üzerine kapatalım yarım daire şekli olacak bıçakla 4 ya da 6 parçaya keselim geniş olan uç kısmına peynir koyup sigara böreği sarar gibi saralım tepsiye dizelim üzerine kalan kremadan fırçayla sürelim ve 200 derecelik fırında üzeri kızarıp çıtır çıtır olana kadar tahmini 20 dakika pişirelim.


Ben böreklerde yumurta kokusunu sevmediğim için yumurta sürmedim üstüne ve gayet güzel kızardılar.


Afiyet olsun.






No comments:

Post a Comment