Sunday, August 11, 2013

Makarnalı Börek



makarnali borek 1



Çok güzel bir börek. Su Böreği gibi.

İlk yediğimde bunda ne var böyle içi yumuşak ve dolgulu diye düşünmüştüm çok lezzetliydi..Sonra içinde makarna olduğunu öğrendiğimde daha da şaşırdım ! Makarnalı Börek ?

Bu tarifi ailecek görüştüğümüz arkadaşımız Ezel yapmıştı , Urla ya yazlıklarına gittiğimizde bize ikram etmişti o güzel bahçelerinde. Ama ben tarifi siteye kaydedip bıraktım bugüne kadar kaldı.Araya başka şeyler girdi derken bu gece blog u incelerken baktım ki bekliyor hala !..

Böyle güzel bir tarif çoook geç kalmıştı yayınlanmak için...



Resim çekmek böreğin sonunda aklıma gelmişti:) ve son 3 dili çekebildim. Aslında tepsinin ortasına gelen bölümler çok daha yoğun bir görüntüye sahipti.

Ezel’ ciğim çok teşekkürler güzel ağırlaman için ve bu güzel tarif için..





Malzemeler makarnali borek 2

5 yufka

2 biber

Bir demet maydanoz

Tulum peyniri / kaşar loru

Yarım paket kelebek makarna

Yarım su bardağı sıvı yağ

1 su bardağı süt

2 adet yumurta

Yapılışı
· Önce makarnaları diri olacak şekilde 7 dk. kadar haşlayalım

· Biberleri küçük keselim, kıyalım, maydanozu kıyalım

· Biber , maydanoz ve peyniri karıştıralım

· Sıvı yağ, süt ve yumurta ile sos yapalım

· 1. yufkayı serelim tepsimize ve üzerine sos sürelim

· 2. yufkayı serip yine sos sürelim ve

· Makarnanın yarısını serelim yufkaya, üstüne de peynirli harçtan yayalım

· 3. ve 4. yufkaları da serelim ve aralarına sos sürelim

· 4. yufkaya yine makarna serip üstüne peynirli harcı yayalım

· Ve son yufkayı serip kalan sosu döküp 180-200 derece fırında kızarana dek pişirelim...

Afiyet olsun,

Figen

Not: Burada Pastavilla nın kelebek makarnası daha iyi . Bulabilirseniz Pastavilla , yoksa Piyale ninde var. Resimdeki örnekPiyale nin , bugün baktım kilerde Piyale kalmış onu çektim..



No comments:

Post a Comment