Monday, August 5, 2013

MAVİLİ KEÇE EV-SODALI BÖREK EŞLİĞİNDE...


Bana "Nasıl yapıyorsun, hem çalışıp, hem iki çocukla, nasıl beceriyorsun bunca şeyi" diyen arkadaşlar,  hepinizden çok  özür dilerim  ayrı ayrı ama bu hafta sonu da söylemesi ayıptır, yeni bir börek denedim, bir havuçlu, cevizli kek yaptım üstüne üstlük yetmedi, bir de Nehir'e çok uzun zaman önce söz verdiğim mavili keçe evi yaptım :)  Kestim, biçtim, diktim, işledim, hatta içime sinmedi, diktiğim çatıyı söküp tekrar diktim-ki pek vaki değildir bişeyin içime sinmediği (sinmeyecek gibi olduysa da sindirdim, gerekirse silah zoruyla) ille güzel olduğundan değil ama benim, biraz geniş, biraz natitiz (elbette olmadı bu kelime de bulamadım doğrusunu, rahat, gamsız olmadı hiçbiri, e o zaman koyuver başına na'yı tamamdır) olduğumdan kolay kolay sökmem, "Böyle kalsın, bişey olmaz" derim hep... "Anasına bak kızını al" sözünün her daim doğru olmadığı burda da örneklendi işte, annem ki dünyanın en titiz insanı, yaptığı işlerden, tüm diktiklerine varana...

Allah sizi inandırsın çatı en zoru oldu bu evde. Bizim köyde inşaat yapılırken evin çatısı kapandığında bayrak dikerler, benimki de o misal, neredeyse şükürler olsun yarabbi diyerek dikiverecektim minik bir Türk bayrağı tepesine ;)

Üçüncüde daha iyi olacak demiştim ama bu sefer de dikişlerini beğenmedim, o gördüğünüz danteli de dikişlerin en beğenmediğim yerini kamufle etmek için kullandım ;) Görüyorsunuz ki ben de mükemmel değilim ama falsolarımı kamuflajda ustayım (size söylüyorum çünkü siz yabancı değilsiniz ama lütfen aramızda)...

Göstereyim mi bunca laftan sonra fotoğrafları...











mavili kece ev sodali borek esli inde 1

MAVİLİ KEÇE EV (Böyle yazınca da aklıma Nazım Hikmet'in çok sevdiğim "Mavi Gözlü Dev" şiiri geldi












mavili kece ev sodali borek esli inde 2

Ana kız nasıl bir yılbaşı görmemişiysek, Nehir de evin altından kalp yerine yılbaşı süslerini sallandırmayı seçti.












mavili kece ev sodali borek esli inde 3

Baştaki ikinci denemem olan pembe ev, ortadaki Mehtap Abla'nın güzelim evlerinden biri.  Mavili evim de arkadaşlarının yanında yerini aldı ama sadece size göstermek için, Nehir'in odasında uygun gördüğü bir yere asılacak tez zamanda :)

Evlerin orjinal hali için bir tık ...

********

SODALI BÖREK

Aren and Family bloğundan bulduğum bir tarif bu, orjinali için bir tık da buraya ...


mavili kece ev sodali borek esli inde 4
 Bu böreği orjinalinden farklı olarak üç yufkanın az olacağını düşünerek dört yufkayla hazırladım, içine tulum peyniri yerine beyaz peynir-kaşar peynir karışımı koydum, bir de üstüne susam serptim...


mavili kece ev sodali borek esli inde 5



 Fırından çıkınca da böyle mis gibi bir börek oldu ;)


***********






mavili kece ev sodali borek esli inde 6


Nehir'in boynundaki kolyeyi de ben yaptım ayıptır söylemesi, haklısınız gayet basit, deri ipe önce bir beyaz boncuk sonra bu benim bayıldığım el işi cam papatya boncuk sonra yine bir beyaz boncuk, beyaz boncukların yanlarına birer düğüm-ki kaymasınlar- oldu bitti işte ;)


O deri ipi de perşembe günü gittiğim boncukçudan aldım, çünkü canım Neşe Hocam'ın bana yaklaşık 15 sene kadar önce bir yurtdışı gezisinden hediye getirdiği, geldiği memleketlerde takana uğur getireceğine inanılan bir kolye ucunu takmak için. Kendi ipi koptuğundan beklemedeydi kaç zamandır. Zevkle takmaya devam edeceğim, okuyor musun bilmem ama bir kez daha çok sağol, varol Neşe Hocam :)






mavili kece ev sodali borek esli inde 7
D&R'a gidilir, kitaplara bakılır, kitaplara dalmışken, anne kafasını bi çevirir ki, masanın kenarında duran tabure Ali Deniz tarafından mağazanın ta orta yerine konulup, bir de güzel keyif çatılmaktadır ;)






No comments:

Post a Comment