Monday, August 5, 2013

Pastırmalı Börek


Bugün Pazar ve bizim evin abur cubur yeme günü... Bu duruma ben karar verdim...

İtiraf ediyorum... aslında benim abur cubur yeme günüm. N'apalım öyle işime geliyor.

E ama hafta içi, yediklerime içtiklerime dikkat ede ede bazı şeylere hasret kalıyorum... Böreklere...çöreklere...keklere...Evet ben bunların hiçbirini hafta arası yemiyorum.

Hatta akşamları yemek yemiyorum. Sadece biraz salata ve sonrasında bir kupa dolusu bitkisel çay. Bu sayfada yaptığım yemeklerin çoğunu evin diğer 2 üyesi yiyor.

Bana öyle acıyan gözlerle bakmayın arkadaşlar...ben bu şekilde 1 aydan beri 3 kilo verdim yaaa...

Aman kimse yanlış anlamasın. Her sabah 2 dilim kepek ekmekli ve peynirli ve de domatesli bir kahvaltı ediyor, kuşluk vakti bir elma ve öğlen de ciddi besleyici bir yemek yiyorum. Sadece akşamları çok hafif atlatmak zorundayım çünkü benim metabolizmam bu şekilde bir beslenme türüne cevap veriyor. Aslında kilolu bir yapım yok ama maalesef kilolarım vücudumun belli noktalarında (biz buna halk arasında "kalçalar" diyoruz) toplanıyor. Bu da beni sinir ediyor. Şu anda istediğim kıvama gelmiş bulunmaktayım. Ne kadar mutlu olduğumu anlatamam.

Ben bu konuya nereden gelmiştim...ha evet abur cubur konusundan. Evet bugün Pazar ve bugün ne kadar börek, çörek ve kek türü yiyecek varsa yaptım. Bunlardan biri olan "Üzümlü Çörek"i az evvel yayınladım. Şimdi sıra pastırmalı börekte. Sonra bir de brownim var...sonra da bakalım ne gelecek...



Malzemeler


  • 3 yufka

  • 100 gr pastırma

  • 1 yumurta

  • 4 çorba kaşığı sıvıyağ

  • 1 şişe soda



Yapılışı

Fırına dayanıklı bir tepsiyi, fırça yardımı ile sıvıyağı ile yağlayın. Ben sıvıyağı olarak her zamanki gibi fındıkyağı kullandım. Yufkalardan biri bütün diğeri yarım olmak üzere tepsiye buruşuk buruşuk yerleştirin. Üzerine küçük şeritlere kesilmiş pastırmayı yerleştirin. Sonra geri kalan diğer 1 bütün ve yarım yufkayı da aynı şekilde yerleştirin.

Ayrı bir kasede yumurta ile sıvıyağını çırpıp üzerine sodayı ilave edin. 1-2 kere karıştırdıktan sonra bu karışımı, böreğin üzerine eşit miktarda dökün.

Tepsiyi fırına koymadan önce, sıvıyı iyice çekmesi için bi 30 dk kadar bekletin. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında 40 dk kadar pişirin.

Afiyet olsun !

No comments:

Post a Comment