Saturday, August 3, 2013

Patatesli peynirli ve sucuklu Börek....




patatesli peynirli ve sucuklu borek 1
Oğlum bir telefonla "anne börek yapar mısın?" arkadaşıda "kurabiyede" sorunca "tabii yaparım.."dedim pazar günümü kursa börek ve kurabiye yapmaya ayırdım... Anneme telefon edip börek yapımını ona kurabiye yapımını ben aldım böylece sevabı paylaşmış olduk. Annemin böreğide çok nefis oluyor.. 

Şİmdi annemin böreğini sizinle paylaşıyorum..

malzemeler

1 kg Hazır yufka (Yaklaşık 5-6 adet)

100 gr beyaz az yağlı peynir

* 200 gr.sucuk

* 2 soğan

* 2 patates

* tuz, karabiber, maydanoz

* çiçek yağı

Sosu için:

* 2 su b.süt

* 1/2 çay b.sıvıyağ

* 1 yumurta

 

* Soğanları sıvıyağda kavurun. Patatesi rendeleyelim suyunu  böreğe katmayalım. Sucuğu ve baharatlarıda patatesler beraber ekleyip biraz kavuralım.

* Ocağın altını kapatalım peyniride ekleyelim karıştıralım.

* Sosu için karıştırma kabına yumurta, süt ve sıvıyağını alarak çırpalım.

* Tepsiyi yağladıktan sonra bir yufkayı tepsinin tabanına yayalım.

* Üzerine 2 yufkayı parçalayarak yayalım. Üzerine iç harcı yayalım.

* Kalan bir yufkayı da üzerine yayalım.

* Daha sonra sosun içine akabilmesi için böreği dilimleyelim.

* 180 derecede pişirelim.

* Afiyet Şİfa olsun..


No comments:

Post a Comment