Tuesday, August 13, 2013

PDÇES-54/KIYMALI BÖREK


pdces 54 kiymali borek 1


Kiymali Börek Tarifimi, etkinlik icin Hayattan Azicik arkadasima yolluyorum.








Dolabimda olan, hazir yufkalari son kullanma tarihi gecmeden önce tüketmem gerekiyordu... Bu yüzden de aksam, hem oglumun, hem esimin sevebilecegi bir lezzet yakalamak amaciyla böregimi kiymali yapmaya karar verdim.

pdces 54 kiymali borek 2


Tarifini vermem gerekirse, hepimizin bildigi gibi; kiymami, sogan-salca-baharat ile kavurup, ücgen sekilde kesilip, üzerine sadece sivi yag sürülmüs olan yufkalarin üzerine yeteri kadar koyup, sigara böregi gibi genis ve bol olarak sardim. Tepsiye dizdikten sonra üzerine yumurta beyazi-yogurt karisimini sürüp (Neden yumurta beyazi; cünkü o an kekimden arta kalan yumurta beyazlari vardi elimde), üzerini bicakla hafifce kestim ve bir parca biber koydum... (Siz domates te koyabilirsiniz) Yaklasik 20 dakika, 170 derecelik firinda pisirip, afiyetle yedik....



Yapanlarin ellerine saglik, yiyenlere de afiyetler olsun....


pdces 54 kiymali borek 3

No comments:

Post a Comment