Wednesday, August 21, 2013

PEYNİRLİ BÖREK


peynirli borek 1Uzun bir aradan sonra merhabalar.Buralardan bir yerelere gitmiş değildim hep buralardaydım da ramazanda hemen hemen her gün yeni bir tarif yüklemiş ve yorulmuş olduğumdan kısacık bir ara vermek istedim.Ama sevgili arkadaşlarımın hadi hadi ,nerelerdesin ısrarlarına daha fazla dayanamadım,yoksa bir iki hafta daha yeni bir tarif eklemeyecektim aslında.






Peynirli böreği Ramazanda yapmış ve iftardan sonra çayla birlikte yemiştik,arta kalan halen daha buzlukta sırasını bekliyor.Tarifi sevgili Hülya(Hünerlieller)'dan almıştım.O kadar harika oldu ki yerken mmmmm mmmm sesleri çıkarmadan yiyemiyosunuz.Teşekkürler Hülyacım.






Bu arada ben de bu lezzetli böreği P.D.Ç.S.E 27'ye başarıyla ev sahipliği yapan sevgili  Birsel ve İrem' e gönderiyorum.İnşallah bol katılımlı bir etkinlik olur.






MALZEMELER:


3 tane yufka,


1 pk erimiş margarin,


1 yumurta,


1 çay bardağı süt,


1 yemek kaşığı yoğurt,






İÇ HARCI İÇİN:


Peynir,


maydanoz,


İsteğe bağlı olarak pul biber,kekik.










Önce 1 pk.margarini eritip ılıtıyoruz,1 yumurta.1çay bardağı süt,1 yemek kaşığı yoğurdu iyice çırpıp yufkalara süreceğimiz karışımı hazırlıyoruz.Yufkamızı serip karışımı her yerine sürüyoruz.2.yufkamızı da üzerine serip aynı işlemi yapıyoruz.3.yufakamızı da serip karışımdan sürüyoruz.Önce 4’e sonra 8’e bölüyoruz.Kenarlara peynirli,maydanozlu içimizi koyup(ıspanaklı da yapılabilir,güzel de olur)kalınca sigara böreği gibi sarıyoruz.Üzerine az sıvı yağ dökülmüş yumurta sarısı sürüp 190 derecede fırına veriyoruz.Üzeri kızarınca fırından alıyoruz ve sıcacık bir çayla afiyetle yiyoruz..


No comments:

Post a Comment