Monday, August 5, 2013

Pırasalı Pırasa Börek :)




pirasali pirasa borek 1


Bundan iki gün evvel,çok dingin rahat 3 günümden bahsetmiştim ya..


Hay bahsetmez olaydım.:)


O günün ertesi,oturduğum odanın bacasından,duvarına,parkesinden tv ünitesine kadar herşeyi sökülmek zorunda kalındı.


Öyle olması gerektiği için müdahale de edemedim.:)


''Benim dinginliğimi bozamazsınız,buna izin veremem.''diyemedim.


Şuan evim  şantiye gibi.

(Ne gibisi,şantiyenin ta kendisi ! )


Neyse ki çok takmıyorum,heryer heryerde ve ben ''Sağlık olsun,düzelir gider,yerleşir yatarım.''diyorum.


Hatta pek bir sakin halimle, (41 bin kere maşAllah bana)  sağlam kalan odamda elimde sevgili Seyyahımın İstanbul dönüşü elimi tutuşturduğu Nazan Bekiroğlu'nun Nar Ağacı isimli romanı,komodinin üzerinde fındığım fıstığım,hemen yanında da sıcacık adaçayımla keyif kaparken kapım çalındı.


Yan komşum, sesleri duyup koşup gelmiş.

Bizim malum odaya girer girmez, ''Nasıl olabilir yep yeni evde böyle şey,bu ne hal Allah'ım,Zeliha ne kadar şanssızsın.'' diye feryad-u figan eylerken, ''Acaba ben anormal miyim,bu ben miyim ben olarak hissettiğim, bana benzemeyen bu benden içeri bir ben mi var ?'' diye kendimi yoklamadım değil.


İlginçtir,yine de  büyütemedim olayı ,canımı sıkamadım.

 Muhtemelen bu olağandışı sükunetimin sebebi, okuduğum kitabın bende meydana getirdiği duygu fırtınası, ani kayıplardan sebep ruhumun  hayatın çok kısa olmasını kavraması, bu kara kışta başını sokabilecek evi bile olmayan insanların varlığı ve benim tüm bunların idrakinde varmamdı..


Yoksa ,normal şartlarda söylenmekten halden hale girer,hiçbir şeyi değiştiremediğim gibi,kendimi yıpratıp heder ettiğimle kalakalırdım.


Şimdiyse dediğim;Allah çaresiz dertler vermesin yeter ki.


Ev yıkılır yeniden yapılır,boru patlar yenisi takılır,yemek yanar yenisi kaynatılır,parkeler kabarır yenisi taktırılır..


Yani, böylesi ufak tefek şeylerin elbet bir çaresi vardır..


Yeter ki sağlık olsun..


pirasali pirasa borek 2


Böreğe dönecek olursam:) tamamen elimdeki pırasaları değerlendirmek amacıyla  yaptığım ve görüntüsünü  pırasaya benzetmemden sebep,adını da pırasa koyuverdiğim,çok pratik ve nefis bir yemek.

Yufkaların içerisine veya sardıktan sonra dışına yağ kullanmadığım için, yine oldukça da hafif bir börek..


Pırasalı Pırasa Börek



Malzemeler:





  • 2-3 adet pırasa


  • 1 kase beyaz peynir


  • 3 adet yufka


  • Zeytinyağ


  • Tuz





hazırlanması:





  1. Pırasaları güzelce yıkayıp, incecik doğruyoruz.


  2. Tavaya zeytinyağını alıp,pırasaları üzerine ekleyip soteliyoruz.


  3. Pırasalar hafiften yumuşamaya başlayınca ocaktan alıp,üzerine beyaz peynir,tuz,karabiber ilave ederek karıştıyoruz.


  4. Her bir yufkayı ortadan ikiye kesip, yuvarlak kısmını içe doğru katlayıp,pırasalı harcımızdan koyup sıkıca rulo yapıyoruz.


  5. Rulo yaptığımız yufkadan,istediğimiz uzunlukta kesip,fırın tepsimize yerleştiriyoruz.


  6. Tüm yufkalara aynı işlemi uyguladıktan sonra, 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.


  7. Ben üzerine yumurta sarısı sürmedim,eğer arzu edilirse yumurta sarısı da sürülerek daha çok kızarması sağlanabilir.



Afiyet şifa olsun..




No comments:

Post a Comment