Sunday, August 11, 2013

SODALI BÖREK-HAMİDE'NİN BÖREĞİ:)



sodali borek hamide nin bore i 1

Aldığım tarifte çörekotu ve susam yoktu ben ekledim .Normalde su böreğinde olmaz.Aynı zamanda bu böreğin orjinal tarifinde iki kat iç malzemesi vardı ben tek kat kullandım.Bu şekilde de güzel oluyor.Ama siz iki kat malzeme ile deneyin iç malzemesi bol olunca daha güzel oluyor ..:):)


sodali borek hamide nin bore i 2



Bu börek su böreği tadındadır .Sevgili öğretmenimiz Hamide Hanım yapmıştı bende tarifi aldım hemen denedim ve çok memmun kaldım.Kendisine çok teşekkür ediyorum.Denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:



  • 3 yumurta,


  • 1 şişe soda,


  • 2 su bardağı süt(istenirse 1 bardak su, 1 bardak süt şeklinde konabilir)


  • 1/2 sb bardağı margarin,


  • 6 yufka,

İç malzemeleri:Yarım kg peynir,1 demet maydanoz

Yapılışı: Sıvı malzemeleri karıştırıyoruz.Tepsimizi yağlıyoruz.Bir yufkayı fırın tepsisine dışa taşacak şekilde yayıyoruz.Hazırladığımız sıvı karışımdan bolca sürüyoruz.2.yufkayı kırıştırarak tepsiye yayıyoruz.Üzerine iç malzemeler koyuyuruz.3. yufkayı kırıştırarak harclı kısmın üstüne yayıyoruz. 4. yufkayıda yayıyoruz üzerine sıvı harç koyuyoruz iç malzemeleri ekliyoruz.5 yufkayı kırıştırarak koyuyoruz .Yufkanın üzerine sıvı karışımdan sürüyoruz.6. yufkaya da aynı işlemi yapıyoruz.Ve yandan sarkan yufkalar ile böreğin üzerini kapatıp kalan sıvı karışımı üzerine döküyoruz.Bu börek pişerken şişecektir panik yapmayın:)

Böreğin en güzel yanı su böreğini hatırlatması.Bu böreğe yalancı su böreği  de deniyor.Böreğimiz 180 derece fırında piştikten sonra soğumaya yakın keserek servis yapıyoruz..

Afiyet olsun..

No comments:

Post a Comment