Monday, August 19, 2013

YILDIZ BÖREK


Cok güzel ve pratik börekler hazirlamis arkadasimiz etkinligimize kendisine cok tsk.ediyorum ve yine bekliyorum:)

arkadasimizin Blogu ziyaret icin tiklayin erguvanvakti

Hepinize güzel,hayırlı,bereketli bir gün dilerim sevgili dostlar.Bahar yorgunluğu beni iyiden iyiye etkisine aldı,henüz kendime gelemedim.Planladığım o kadar çok şey var,bir türlü gerçekleştiremiyorum.Küçük oğlum da benim tam aksime (geceleri dahil !) alabildiğine hareketli olunca ,olan enerjimi de O'na harcıyorum.Aslında bu enerjileri hoşuma gidiyor ama her zaman ayak uydurmak mümkün olmuyor.

Milföyün her zamanki lezzetini farklı şekilde sunmak isteyenlere şık bir börek tarifim var.Yapılışı çok kolay,görüntüsü harika,içini mantarlı hazırlayacaktım ama evdeki mantarı sote yapınca,peynirli iç hazırladım.

Tarifimi "Porselen Demlik Çay Saati"etkinliğini düzenleyen Paşasofram'a ve "Çay Kahve Bahane"etkinliğinin ev sahibesi Hatice'ye gönderiyorum.


yildiz borek 1



Malzemeler : 8 adet milföy yaprağı


Beyaz peynir


Maydanoz


1 yumurta sarısı






  • Maydanozu kıyıp peynirle karıştıralım.

  • Milföy yaprağının dört köşesinden ince uçlu bıçakla alttan 1.resimdeki gibi keselim.

  • Ortasına iç malzemesinden koyalım ve kestiğimiz karşılıklı uçları ortada birleştirelim.(Alttan 2.ve 3. resim)

  • Fırını 180 derecede ısıtalım,böreklerin üzerine çırpılmış yumurta sarısı sürelim.

  • Börekler kabarıp üzerleri kızarana kadar pişirelim.

  • Sıcak sıcak servis yapalım.

  • Afiyet olsun:)












yildiz borek 2










yildiz borek 3










yildiz borek 4











No comments:

Post a Comment