Monday, August 5, 2013

Yufkalı Çıtır Börekler


yufkali citir borekler 1 Çıtır börek, hem kolay hazırlanabilen hem de lezzetli bir börek .Galeta ununa buladığımız börekler çıtır çıtır oluyorlar.Annem ziyaretimize geldiğinde yaptığım börekler çok beğenilip tam not aldılar.

yufkali citir borekler 2









Malzemeler:


  • 1 kg yufka

  • 1 yumurta

  • Yeteri kadar galeta unu (ben bayat ekmekleri fırında biraz kızartıp, rondoda çok ince çekiyorum. Dondurucuya koyup daha sonra ihtiyacım olduğunda kullanıyorum.)

  • Beyaz peynir (veya lor)

  • Maydanoz, tuz

İç harcı için; beyaz peynir veya lorun içine yeteri kadar tuz ve ince doğranmış maydanoz ekleyip karıştırın.

Hazırlanması:


  • Yufkaları üst üste koyup eşit 12 üçgen parçaya bölün. Üçgen parçaların geniş tarafına peynirli iç harcdan koyup kenarları içe doğru katlayarak, rulo (sigara böreği gibi) sarın.

not:Bu aşamada sardığınız börekleri hemen pişirmeyecekseniz buzdolabı poşetlerine yerleştirip dondurucuya koyabilirsiniz.İstediğiniz zaman çıkarıp çözülmesini beklemeden yumurta ve galeta ununa bulayıp fırında pişirin.


  • Sigara böreği gibi sardığınız yufkaları önce çatal yardımıyla çırptığınız yumurtaya daha sonra galeta ununa bulayın ve yağlanmış fırın tepsisine dizin.



  • Önceden ısıtılmış 200 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin

not:Çıtır börekleri yaparken hiç yağ kullanmadım,yalnızca fırın tepsisini yağladım.Siz yağ kullanmak isterseniz 1 yumurta,2 çorba kaşığı süt veya yoğurt ve 2 çorba kaşığı sıvıyağı çırparak börekleri bu karışıma batırıp, sonra galeta ununa batırarak tepsiye dizebilirsiniz.


No comments:

Post a Comment