Tuesday, January 7, 2014

Peynirli Kapama Börek







peynirli kapama borek 1


 


Televizyon hayatımız da önemli bir yer tutuyor.


Gündüz kuşağında ki saçma sapan evlilik programları , akşam ise şiddet, sürekli göz yaşı  ve saçma sapan diziler arasında bu sene kararlıyım çok seçiciyim. Zamanım değerli ve televizyon karşısında geçireceğim o zaman diliminde de ya mutlu olmalıyım ya da gerçekten bir şeyler öğrenmeliyim.


O nedenle Türkan, Öyle Geçer Zaman ki ve Deli Saraylı dizilerini çok severek izliyorum. Gönül çeleni de oyuncularını çok seviyorum o nedenle izliyorum.(Ama olmazsa olmaz değil. Kaçırdığımda hiç üzülmem. Nasıl olsa üç dizi sonra yine aynı yerde.)


Türkan benim için vazgeçilmez, hayat hikâyesi beni hep etkilemiştir. Onun için yazılant tüm kitapları soluksuz okumuştum. Dizisi de inanılmaz geliyor.


Bir insanın tüm hayatını insanlığa adaması, yaşantısında önce karşısındakilere değer vermesine ve özellikle cüzam gibi izlemeye bile korktuğumuz hastalık için o küçücük yaşında yaptıkları beni çok etkiliyor. Ben bazı insanların seçilmiş olduğuna inanıyorum. Türkan SAYLAN’ da bana göre bunlardan biri. Tüm hayatını ülkesi  için harcayan ve cüzamın adını hastalık tarihinden silen bu güzel insanın yaşadıklarını hatırlayınca üzülmemek elde değil. Ama ben eminim ki gittiği yerde çok mutludur.


Bize bu diziyi hazırlayan ve emeği geçen herkese teşekkürler.






Bu kadar sözden sonra, tarifini Sofra dergisinden aldığım peynirli kapama böreğin tarifiyle sizleri baş başa bırakıyorum.






Sevgiyle kalın.






Malzemeler


6 adet yufka


1 su bardağı süt


2 adet yumurta


1 çay bardağı + 1 su bardağı sıvıyağ


1 su bardağı su


Peynir


1 demet kıyılmış maydanoz


Bir tutam sevgi






Yapılışı


Fırın tepsisini yağlayın.


1 adet yufkayı tepsinin kenarından sarkacak şekilde yayın.


Süt, yumurta ve 1 çay bardağı sıvıyağı karıştırıp, yufkanın üzerine 4 – 5 yemek kaşığı gezdirin. Kalan sıvıyağ ve suyu karıştırın.


2 adet yufkayı bu karışımla ıslatın.


Ayrı ayrı rulo yapın ve elinizle 10 cm. uzunluğunda bölüp fırın tepsisine gelişi güzel yerleştirin.


Üzerine 4 – 5 yemek kaşığı sütlü karışımdan gezdirin.


İnce kıyılmış maydanozla , ezilmiş peyniri karıştırın ve rulo yufkaların üzerine serpin.


Kalan 2 yufkayı da aynı şekilde sulu karışımla ıslatın ve rulo yapın.


Elinizle bölerek tepsisine yerleştirin.


Üzerine 4 – 5 yemek kaşığı sütlü karışımdan gezdirin.


Kalan 1 adet yufkayı tepsinin üzerine yayın. Kenarları içine katlayın.


Üzerine kalan sütlü karışımı sürün.


Kare şeklinde kesin.


Önceden ısıtılmış fırında pişirin.


Afiyet olsun.


No comments:

Post a Comment