Friday, October 4, 2013

mercimekli börek.....



mercimekli borek 1



mercimekli borek 2
Mercimekli-haşhaşlı börek.. Tarifi sevgili Cafe portakal'dan...Doğum gününde farklı , yapmadığım lezzetler de eklemek istedim. Nette dolanırken denk geldiğim tarif aklımdaydı zaten denedim-beğenildi.....

Malzemeler; 4 yufka, 2 yemek kaşığı haşhaş ezmesi (ben sarı haşhaş ezmesi kullandım), haşhaşı inceltmek için sıvı yağ...

İçi için; 1 su bardağı yeşil mercimek, 2 soğan, zeytinyağı, zevke göre baharatlar....

Önce mercimeği bir güzel haşlayıp kara suyu çıkana kadar yıkadım, süzdüm. Soğanı yemeklik doğrayıp kavurdum ardından mercimeği ekledim. Tuz ve baharatları da ekledikten  sonra soğumaya bıraktım..

Yufkalardan birincisini tezgaha serip üzerine yağla inceltilmiş 1 kaşık haşhaş ezmesini yaydım. Üzerine ikinci yufkayı da koyduktan sonra 12 eşit parçaya bölüp iç harcını ekleyerek rulolar sardım. Diğer 2 yufkaya da aynı işlemi yaptım.

Sonradan eklenen küçük bir not....Yemek bloğu olmayınca minik detayları unutmuşum ben.  Böreğimi 180 derecede fırında pişirdim. Fırına vermeden önce de üzerine yumurta sarısı sürdüm.....


No comments:

Post a Comment