Saturday, October 5, 2013

Milföylü Kırpık Börek


Hilal ablamın bize anlattığı bu  böreği Emel ablam ve ben bambaşka yapmışız. Mutfakkolikte gördüğümde tanımadım bile :) Sanırım Emel ablamın büyük tepside yapmasından dolayı boyle olmuş. Bir arkadaşıma giderken yapmıştım bu kolay böreği.


milfoylu kirpik borek 1



Milföylü Kırpık Börek 


- 8 milföy

- 2 yufka

- 3 yumurta

- 1 bardak sıvıyağ

- 1 şişe soda

arasına ;

bana anlatılanda kavrulmuş kıyma vardı. Ben arasına yazın buzluğa konmuş kavrulmuş patlıcanlardan koydum.

4 milföyü birleştirip biraz açıyoruz. Kare borcamın dibine yerleştiriyoruz. 1 yufkayı üzerine kırpık kırpık parçalıyoruz. Üzerine içine ne koyacaksanız onu yayıyoruz.

Ve tekrar yufka kırpıp 4 tane açılmış milföyü üzerine yerleştiriyoruz. Ben sıvı karışımı dökmeden önce dilimledim içine iyi çekmesi için. 3 yumurta, sıvıyağı ve sodayı çırpıp üzerine döküyoruz. Dolapta 1-2 saat bekletirsek iyi olur. Geceden de yapabilirsiniz. Sabah kahvaltılarınız için güzel bir alternatif olabilir.

Isıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

No comments:

Post a Comment