Saturday, October 5, 2013

PIRASALI BÖREK



pirasali borek 1




ARZU ALPTEKINE BIZIMLE BU TARIFI PAYLASTIGI ICIN TESEKKÜR EDERIZ

PIRASALI BÖREK

1 su bardağı su

1 çay bardağı sıvıyağ

1 yumurta sarısı

5 dal pırasa

1-2 tutam tel peynir

pırasalar ince kıyılıp sıvıyağda kavrulur. 1. yufka tezgaha serilip yağ ve su karşımıyla ıslatılır. 2. yufka 1. yufkanın üzerine serilir (geliiiiiinnn özellikle sana diyorum!!üstüste konuluyor 3 yufka da:) ve su4sıvıyağla ıslatılır. 3. yufkaya da aynı işlem yapıldıktan sonra yufkalar iki kenarlarından ortada birleşitirilir. diğer iki kenar da yine ortada birleştirilir ve ıslatılır. pırasa harcı yufkaların üzerine yayılır ve 2-3 tel peynir serpilir. (1. fotoğraf) Aslında benim aldığım tarifte beyaz peynir vardı ama benim beyaz peynirim kalmadığı için tel peynir kullandım. kaşar da gaayet güzel olur diye düşünüyorum:) yufkalar zarf şeklinde kapatılır. (2. fotoğraf) yağlı kağıt serilmiş tepsiye alınıp yumurta sarısı sürülür ve bıçak yardımıyla 8 eşit parçaya bölünür. (3. fotoğraf) 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

Not: bu böreği bir de şu tarifle gördüm internette..bunu da bir denemek lazım..:))

3 yufka

3 yumurta

1 çay bardağı süt

1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı ceviz

5 pırasa

1 çay kaşığı pulbiber

tuz

susam

pırasa sıvıyağda kavrulur. ceviz ve biberi eklenir, tuzu atılır. süt, sıvıyağ ve yumurta ( 1 yumurta sarısı üzerine sürmek için ayrılır) çırpılıp aynen yukarıdaki börek gibi hazırlanır. üzerine susam serpilip kızartılır.


No comments:

Post a Comment