Monday, December 16, 2013

ALTIN TOPLAR (TOP BÖREK)



altin toplar top borek 1


Bu börekler yeni keşfim ve en favori böreğim oldu bile :) Yapması kolay yemesi lezzetli. Hani şiddetle tavsiye ettiklerim  var ya  işte onlardan. Tarif birçok blogda var, ben en çok aklıma yatan ve en pratik olanı yaptım. Bayram boyu her gelene pişirdim neredeyse. Hatta buzluktaki stoklarım eriyince hemen yeniden yaptım pişirdim. Bu hafta içi bir akşam bolca yufka alıp yeniden dolabı doldurmalıyım.

Malzemeler:


  • 3 yufka

  • 1 paket krema (200 ml)

  • 2 yumurta

  • 1 su bardağı galeta unu

  • iç harç ne isterseniz (ben tam yağlı beyaz peynir ile yaptım)




Yapılışı; 3 yufkayı üst üste olacak şekilde tezgaha açın, aralarına hiçbir şey sürmeden :) en üstdeki yufkanın üzerine 1 paket kremayı dökün ve her yerine iyice sürün. 5 dakika kadar bekleyin yufka kremayı emsin. Ardından yufkayı 4'e bölün her bir parçayı tekrar 5 parçaya bölün. Ben ilk yaptığımda 6 ya böldüm daha küçük toplar yaptım. İç harcı koyup minicik muska böreği sardığınızı düşünün. Sardıkça yuvarlaklaşmaya başlıyor. Elinizle iyice sıkıp yuvarlayın. Tüm yufkayı bu şekilde sarın ve önce yumurtaya sonra galeta ununa batırıp yağlı kağıt serili fırın tepsinize dizin. 180derece de önceden ısıtılmış fırında altın rengini alana dek pişirin. Afiyet olsun.



No comments:

Post a Comment