Thursday, December 26, 2013

Peynirli Börek


  Normalde peynirli börek ile aram pek iyi olmamasına rağmen, bu böreği afiyetle yedim. Aslında tarifini okuyunca hiç bir özelliğinin olmadığını göreceksiniz. Ben de düşündüm ve " İnsanın elinin lezzeti olması gerek." sözünün gerçekten doğru olduğuna karar verdim. Bu böreği ben yapmadım ki zaten ben genelde ıspanaklı, patatesli vs börek yaparım peyniri pek sevmediğimden =)

  Benim dahi peynirli börek yememi sağlayan lezzetli ellerin sahibi yengem olur =)


peynirli borek 1


Yengoşumun lezzetli ellerini görüyoruz, ayrıca gayet başarılı bir öğretmen elleridir de =)






Gelelim böreğimizin tarifine;


Tepsinizin büyüklüğüne göre 4 veya 5 adet yufka


Peynir


Maydanoz


Süt


Sıvı yağ






Tepsimizin tabanını yağladıktan sonra yufkayı açıp tepsiye seriyoruz. Üzerine süt ve sıvı yağ karışımından fotoğrafta da görüldüğü gibi yayıyoruz. Ardından üzerine 2. yufkayı seriyoruz yine üzerine karışımdan yayıyoruz. 2. yufkanın kenara taşan kısımlarını tepsi içine düzgün biçimde katlayıp alıyoruz her katlayışımızda da karışımdan kaşık yardımı ile döküyoruz. Sonrasında üzerine peynir-maydanozlu harcımızdan serpiştiriyoruz.






peynirli borek 2






Daha sonra 3. yufkayı da seriyoruz, üzerine yeniden karışımdan döküp aynı şekilde taşan kenarları tepsi içine alıyoruz. Tekrar peynirli harçtan koyup 4. yufkayı da seriyoruz. Üzerine karışımdan döküp kenarlarını karışım dökerek içeri alıyoruz.Son olarak en alta serdiğimiz yufkanın kenarlarını da aynı şekilde içeri alıp üzerine karışımdan döktükten sonra çörekotu serpiştirip önceden ısıtılmış ( 190-200'C ) fırında üzeri kızarana dek pişiriyoruz.






peynirli borek 3






Ve afiyetle yiyoruz =) Ellerine sağlık yengoşum =)






No comments:

Post a Comment