Wednesday, November 27, 2013

AÇMA BÖREK



acma borek 1

Kendimi bildim bileli anneciğimin mutfağından börekler hep el açması olarak çıkardı. Onca yaşına rağmen de hala öyle, çok zorda kalmadıkça hazır yufka kullanmaz. Ben maalesef onun kadar becerikli değilim. Tabii günümüz şartlarının da etkisiyle doğal olarak daha pratiklik anlamında ara ara hazır yufkaya başvuruyorum. Ama zamanım varsa da en sevdiğim uğraşılardan biri de açma börek. Her ne kadar baklava yufkası açmayı henüz beceremiyorsam da çarşafta kol böreği, alt üst böreği gibi annemden miras tariflerin yanı sıra bu böreği de yapmayı çok seviyorum. Bir gün öncesinden hamurunu hazırlayıp buzdolabına koyabildiğimden, ertesi gün ikramdan 1 saat önce fırına sürmem yeterli oluyor misafirlerime sıcak taze açma börek ikramı için.


acma borek 2



Annem, yaptığı ve bana öğrettiği böreklerde asla maya kullanmaz. Dolayısıyla böreği çıtır çıtır ve kat kat olur... bir sonraki gün de de yumuşacık kalır.



Gelelim tarifine....



Açma börek yaparken pek ölçü kullanmıyorum. Misafir sayısına göre un miktarını azaltıp çoğaltıyorum.



2 fırın tepsisi börek için malzemeler :




  • 750 gr. Un


  • 1 çorba kaşığı tuz


  • 1/2 kahve fincanı sirke


  • ılık su


  • 250 gr. margarin veya tereyağ


  • 1 su bardağı sıvıyağı


  • açmak için nişasta


  • 2 yumurta


  • Çörekotu

Yapılış aşamaları :



  1. Bir kabın içinde unu tuz ile karıştırın. Sirkeyi ilave edin daha sonra ılık su ile çok sert olmayan bir hamur yoğurun.


  2. Ben çok büyük açamadığımdan küçük pazılar ayırıyorum, siz arzunuza göre küçük pazılar ayırın ve 15-20 dk. üzerini nemli bez ile örterek hamurlarınızı dinlendirin.


  3. Margarin veya tereyağını kısık ateşte eritin, sıvıyağı katın.


  4. Bir pazıyı alın ve Un+ Nişasta karışımı ile açabildiğiniz kadar açın. Baklava yufkası kadar ince olmasa da çok ta kalın olmamalı.


  5. Erimiş yağdan tüm yufkaya sürün. Bohça gibi üstüste gelecek şekilde ve aralarını yağlayarak katlayın.


  6. Elde etmiş olduğunuz kare parçayı rulo yapın. Buzdolabına kaldırın.


  7. Tüm pazılarınızı bu şekilde hazirlayın ve üstlerini streçle kapatıp 1 gece buzdolabında bekletin.


  8. Ertesi gün pişireceğiniz zaman bir rulodan başlayın. 2 parmak genişliğinde eşit parçalara bölün.


  9. Elinizle biraz açın,minik dikdörtgen bir parça elde edeceksiniz. Arasına arzu ettiğiniz malzemeyi koyun (Ben beyaz peynir koydum) Katlayın ve tepsiye dizin.


  10. Yumurtanın sarılarını ayırın. Çırpın ve böreklerin üzerine sürün, arzu ederseniz çörekotu ile süsleyin ve 180 C de kızarana kadar pişirin.



* Yumurtanın aklarını bezay peynirin içine katın, peynirin pişerken akmasın

engelleyecektir.

* Börekler pişerken inanılmaz yağ salıyor tepsiye. Bu siyi korkutmasın, fırından

çıkardığınız anda kendini çekiyor.


No comments:

Post a Comment