Monday, November 25, 2013

Sodalı Gül Börek...



sodali gul borek 1






Buzluğumda muhakkak daha önceden hazırladığım bir iki çeşit börek bulunur. İhtiyacım olduğunda hemen çıkarır pişiririm. Daha önce yazdığım Galeta unlu kızartma börek bunlardan biri. Tek tek hazırlayıp atmadığım yoğurt kaseleri veya buzdolabı poşetlerine koyup buzlukta saklıyorum bunları. Elimin altında hazır olunca o kadar iyi oluyor ki işten gelince hemen pişiriyorum. Ayrıca artan börek veya keklerimde bir kaç hafta durabiliyor. Bir de fazladan bir iki ekmek bulunur buzluğumda. Ekmek almayı unuttuğumuzda oda kurtarıcı oluyor. Bu börekte o şekilde hazırlayıp buzluğa attığım bir börek. Sodalı börekleri seviyorum ben. Birde aldığımız ama beğenmediğimiz sodalarımızı da böylece değerlendirmiş oluyoruz:)


Herkese iyi pazarlar diyerek tarife geçiyorum.






Malzemeler:


3 adet yufka


1 yumurta


Yarım su bardağı sıvı yağ


1 şişe soda


500 gr beyaz peynir


Yarım demet maydanoz






Yapılışı:


Yufkaları üst üste koyup dörde bölüyoruz. 12 adet yufkamız oluyor. Bunların geniş uçlarına ince ince kıydığımız maydanozları karıştırdığımız beyaz peynirden koyuyoruz ve yuvarlıyoruz. Bir ucunu sabit tutup diğer ucunu bunun etrafında döndürüp gül şeklini veriyoruz. Ucunu hafif ıslatıp yapışmasını sağlıyoruz  ve hepsini bu şekilde yapıp tepsiye diziyoruz. Bir kenarda da yumurtayı çırpıp üzerine soda ve sıvıyağı ekliyoruz ve böreklerin üzerine döküyoruz. Börekleri 15 dakikada bir alt üst çevirerek karışımı iyice çekmesi için yarım saat bekletiyoruz. 200 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz.






AFİYET OLSUN:)


No comments:

Post a Comment