Saturday, November 30, 2013

ÇOK HIZLIYIZ :) PRALİNLİ PRATİK TOPLAR VE PASTIRMALI&KAŞARLI BÖREK..


cok hizliyiz pralinli pratik toplar ve pastirmali amp kasarli borek 1

Canım arkadaşlarım Hilal ve Ufuk , "sen ne zamandır blogunu güncellemiyorsun, bıktık artık turuncu dergisinin yazısını görmekten, hemen bize birşeyler hazırlayıp blogunda yayınlayacaksın !!!" diye kibar bir şekilde beni tehdit ettikten sonra , bir saat içerisinde böyle ufak saplı bir sofrada buluşuverdik :)

Sofranın ve böreğin fotoğraflarını çekmem konusunda yine çok kibar bir şekilde zorlandım, hatta en son Hilal'i "yok öyle çekme , gel bu açıdan çek, hah gel bak ışık buradan güzel" derken ve Ufuğun'da "aaaa, bu cupcake'li peçetelerde çok güzelmiş, bunlarda çıksın karede " derken hatırlıyorum. "Ne olur yapmayın, öyle aman aman yayınlayacak birşey yaptığım yok, beni rezil edeceksiniz" sözlerim ısrarla reddedildi ve ben bu gönderiyi hazırlamaya mecbur hissettirildim :))))

Elimde kalan son el açımı yufkalarla pastırmalı ve kaşarlı pratik bir börek hazırladım, yine elimde haftasonundan kalan pandispanya kırıntıları ile çikolatalı toplar yapmaya Hilal tarafından mecbur tutuldum, konuşma aynen şöyle gerçekleşti ;

- Burcu , sen tatlı ne yaptın ? ( bu arada bu önceden planlanmış bir buluşma değildi, 1-2 saat içerisinde gerçekleşti)

- Dün diş buğdayı kurabiyeleri hazırlamıştım, artan hamurla kalpli kurabiyeler yapmıştım..

- yok ben kurabiye sevmem ,hemen pratik çikolatalı birşeyler yapalım ..

- ???

- aaa, sen pralinden bahsediyordun,onunla birşeyler yapalım !!!

- peki :)

Bahsettiğim çikolatalı pralini Fermo'dan alıyorum, şöyle güzel kıvamlı ve lezzetli bir nutella tarzı krema düşünün..Bunu pastalarımın arasına birer kat incecik sürüyorum ve inanın sonuç çok çok farklı oluyor :) Hatta evde çikolata krizlerine girdiğim dönemlerde birkaç kaşık pralini gizli gizli ağzıma götürdüğümü evdekiler tarafından görülmüştür :)

İşte bu bahsettiğim pralini kullanarak gerçekten pratik ve hızlı çikolata topları oluşturduk ;

cok hizliyiz pralinli pratik toplar ve pastirmali amp kasarli borek 2

Yaklaşık 200-300 gr traşladığım çikolatalı ve vanilyalı pandispanya kırıntılarım vardı. Onları elimizle ufalayarak bir kabın içerisine koyduk. Üzerine 5-6 çorba kaşığı çikolatalı pralin ilave ettik ve bunların iyice karıştırdık. Yine bu aşamada Hilal olaya müdahale etti ve "senin o kullandığın parça çikolatalar vardı, onlardan da koyalım ! " dedi ve hemen bir avuç onlardan da koyuldu :) bende " ya, sanki bu çok çikolatalı oldu , bari birazcık kiraz içerisine ilave edeyim " dedim ve bir avuç kirazı yıkayıp bıçakla kesip kesip karışımın içerisine attım.. Artık en son aşamada elimle karışımı yoğurdum ve küçük küçük toplar olarak truff yapar gibi hazırladım.

Fotoğrafta Ufuk'un pralinli topları sıkı sıkı tutarken görüyorsunuz :)

cok hizliyiz pralinli pratik toplar ve pastirmali amp kasarli borek 3

Evettt, bu da Ufuk'un ısrarla "cupcake'li peçetelerin çıkmasını istediği" en pratik pastırmalı & kaşarlı böreğimiz :)

Yine elimde bir gün öncesinden kalan iki adet el açımı yufka vardı. Bu yufkaları birkaç parçaya bölüp zeytinyağı ile hafifce yağladım. 20 x 15 cm ölçülerinde bir fıran kabının içerisine bir kat yerleştirdim. Üzerine dilimlenmiş taze kaşarları ve çemensiz pastırmları serpiştirdim. Tüm yufkalar bitene kadar aynı işlemleri gerçekleştirdim. En son üzerine bir yumurta sarısı döküp fırça ile yaydım ve susam ile süsledim. 180 derecede ısınmış fırında yaklaşık 20-25 dakika üzeri kızarıncaya kadar pişirdim.

Canım arkadaşlarım Ufuk ve Hilal'a (ırmak) bana moral verdikleri ve yazmak için zorladıkları için çok çok teşekkür ediyorum..gerçekten gelişiniz ve bana moral verişiniz çok iyi geldi :) Her zaman hep hep bekliyorum :)

cok hizliyiz pralinli pratik toplar ve pastirmali amp kasarli borek 4

Bu kare de geçmiş yıllardan kalan çok özlediğim bir gün..o günler ve bu fotoğraf benim için çok değerlidir..

Seni çokkkk özlüyorum babacığım..

Tüm babalarımızın geçmiş babalar günü kutlu olsun...

Herkese sevgilerimle..

No comments:

Post a Comment