Sunday, November 24, 2013

ELDE AÇMA OTLU ÇITIR BÖREK



elde acma otlu citir borek 1






Son tarifimin üzerinden epey zaman geçti, farkındayım. 






Yılbaşının hemen sonrasında İstanbul'a oğlumun yanına gittim. Bir hafta kalıp döndüm, döner dönmez Star TV Soframız programından çekim teklifi aldım. Kabul edip etmemekte bir süre tereddütten sonra kabul ettim. Derken onun hazırlıkları başladı. Evimi çekim için hazırlamam, günlük halinden biraz çıkarmam gerekiyordu. Bir süre onunla uğraştım. Ufak tefek tadilat işleri vardı, eşim onları yaptı, vs.. Çekim yapıldı, yapımcının seçtiği menü hazırlandı, yorgunluğu bir süre gitti. Program 1 Şubat'ta yayınlandı. Çok şükür alnımızın akıyla atlattığımızı gördük :)) İzleyemeyenler için linki burada.. Üç bölümden oluşuyor, o nedenle bu linke girdiğinizde veya bulamazsanız startv.com.tr-programlar-bölümler-serapınmutfağı'nda ikinci ve üçüncü bölümleri de bulabilirsiniz.. 






Geçtiğimiz pazartesi de doğumgünümü kutladım. Sevgili arkadaşlarım Nilgün (sen de pişir), Sibel (pembe kekik), Dilek (ıhlamurcum) ve canım kardeşim Müberra (egeden tarifler) doğumgünümü birlikte dışarıda kutlamayı teklif ettiler, ben de memnuniyetle evime kabul ettim:) Facebook fotoğraflarını çoğunuz gördü zaten.. Çok güzel bir gün geçirdik ama artık bekleyen tariflere dönmenin zamanı geldi. 


elde acma otlu citir borek 2


Nilgüncüm benim şu "neden çıtır börek açamıyoruuuum? " nidalarıma halen çok gülüyor, çok haklı.. Ama sanırım  bugün tarif edeceğim böreğin haşhaşlı-mercimekli olanını bende yediğinden beri artık yapabildiğimi biliyor:)) 


Onu da en kısa zamanda tarif edeceğim size inşallah.. Şimdilik pazılı-ıspanaklı-karışık otlu (isteğe bağlı) olanını verelim, afiyet olsun.. 






Malzemeler:


************************


Hamur için:


--------------------------


*Yarım kg. un


*320 ml. su 


*1 yemek kaşığı çiçek yağı (eğer çıtır değil de yumuşak olmasını istiyorsanız zeytinyağı kullanın, zeytinyağı asidik yapısından dolayı hamuru çürüterek yumuşatır) 


*Tuz 






İçi için:


-----------------------


*Yarım kg. ıspanak veya 1 büyük bağ pazı veya yarım kg. dilediğiniz karışık ot 


*400 gr. kadar herhangi bir çeşit lor veya beyaz peynir (ben tulum veya kaşar loru kullanıyorum)


Tuz-pul biber-karabiber 






İçine ve üzerine sürmek için:


---------------------------------


*Sadece çiçekyağı






 Yapılışı:


********************


*Hamur malzemenizi yoğurun ve 10-15 dakika kadar dinlenmeye bırakın. 


*Otlarınızı yıkadıktan sonra çiğ olarak incecik kıyın. Lor veya rendelenmiş peyniri ekleyin. Tuz ve baharatı da katıp harmanlayın. 


*Dinlenen hamurunuzu nişasta serptiğiniz tezgaha alın. 24 eşit parçaya ayırın. Üçerli gruplar yapıp 8 yufka elde edecek şekilde hazırlayın. 


elde acma otlu citir borek 3


*İlk üç bezeyi ayrı ayrı nescafe fincani tabağı büyüklüğünde ve nişastayla açın. İkisinin üzerine çiçek yağı sürüp üstüste koyun. En üste üçüncüyü koyup yağlamadan bırakın. 


*Bu üç katlı yufkacıkgrubunu oklavayla büyüterek inceltebildiğiniz kadar açın. 


elde acma otlu citir borek 4


*Üzerini yağlayıp otlu harcın 1/8 'ini yayın. En kıyısından başlayıp rulo yapın.


*İster tepsi uzunluğunda keserek, isterseniz kendi etrafında döndürerek tepsiye yerleştirin (ben düz keserek koydum) 


*Diğer 7 yufkacık grubuna da sırayla aynı işlemi yapıp tepsiye yerleştirin. 


*Üzerlerine fırçayla sıvıyağ sürüp 200 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişirin. 


*(Üzerine illa ki yumurta sürmek isterseniz sadece sarısını ve biraz sulandırarak sürün)


*(Eğer rulet kesme bıçağınız varsa pişirdikten sonra da dilimleyebilirsiniz. Yoksa fırınlamadan önce keskin bir bıçakla dilimleyerek pişirmenizi öneririm çünkü piştikten sonra çıtır oluşundan dolayı düzgün kesilmez) 






No comments:

Post a Comment