Sunday, November 24, 2013

KÖZ PATLICANLI BÖREK



koz patlicanli borek 1


Tüm dost ve kardeşlerime sımsıcak kucak dolusu sevgilerimi gönderiyor sağlık ve güzelliklerle dolu günler diliyorum.Üç gündür diş problemlerimle uğraşıyorum canlar apse yapmış çok ağrım var yüzüm şişti.Yaşgünüme ait son lezzeti paylaşmakta geciktim.

MALZEMELER

5 adet yufka

4 adet patlıcan

1 adet domates

1 adet kuru soğan

Salatada kullandığımız mantarların sapları

Tuz

karabiber

2 yumurta

1 çay bardağı süt

YAPILIŞI

-Soğanları minik minik doğrayıp tavada soteliyoruz.

-Közlediğimiz patlıcanları ve mantar saplarınıda ufak ufak doğrayıp soğana ilave edip soteliyoruz.

-Küp küp doğradığımız soğanıda ilave edip tuz ve baharatlarını ayarlayıp karıştırıp altını kapatıyoruz.İç malzemememiz hazır...

-Yufkaların her birini dört eşit parçaya bölüyoruz.

-Sos için yumurta ve sütü çırpıyoruz.

-Yufkalara sostan sürüp geniş kısmına iç malzemeden yayıyoruz.

-Ben bir kısmını gül börek yaptım bir kısmını genişçe sardım.

Tüm yufkalar bitince pişirme kağıdı serili tepsiye alıp kalan sosu üstlerine sürüp önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişiriyoruz.

AFİYET OLSUN...







No comments:

Post a Comment