Sunday, November 24, 2013

Tereyağlı ve peynirli rulo börek



tereyagli ve peynirli rulo borek 1


Bugün oldukça yoğun bir gün geçirdim.Sabah daha önce oturduğum siteden komşularım kahvaltıya geldi.Erken kalkıp kahvaltıyı hazırladım..Uzun süredir görüşememiştik onların çalışması sebebiyle..Bol sohbetli keyifli bir kahvaltı yaptık hep birlikte.



Bu arada oğlum da sabah mide bulantısıyla uyandı,nane limonla biraz toparladık onu ama çok keyifsizdi..Misafirlerim gittikten sonra 2-3 saat kadar uyudu ama keyifsizlik yine devam etti ..Akşam da eşimin kardeşine gidecektik ben tereddütlüydüm gidip gitmeme konusunda ama oğluşum amcasına gideceğini duyunca bir anda canlandı..Gittik ama kötüleşince kısa süre sonra döndük..Şu anda uyuyor ama gece neyle karşılaşacağımı bilmiyorum..Umarım sabaha güzel uyanırız..

1-2 gündür blog arkadaşlarıma uğrayamıyorum bunun için çok üzgünüm sadece tarifi yayınlayıp çıkıyorum..Yarından itibaren ziyaretlerime başlayacağım..Beni mazur görün..Bu akşam da sabah kahvaltı için hazırladığım böreğimin tarifini paylaşacağım..Tereyağ soslu çıtır çıtır nefis bir börek..Arkadaşlarımın da çok beğendiği böreğimin tarif için buyrun bakalım..

Malzemeler


2 yufka

120 gr.tereyağ

3 yemek kaşığı su

10-12 dal maydanoz

300 gr.kadar beyaz peynir(Bu arada peyniri ben yaptım..Daha sonra anlatırım bunu)

1 çay kaşığı pul biber


Yapılışı






Öncelikle yufkamızı 4 eşit parçaya bölelim.Maydanozu ince kıyıp peynirle ve biberle karıştıralım..


Tereyağını yakmadan eritip 3 yemek kaşığı su ilave edelim..






tereyagli ve peynirli rulo borek 2






Yufkanın bir parçasını 1 yemek kaşıktan biraz fazla tereyağ ile her tarafını ıslayıp ikiye katlıyoruz.Peynirli harcımızdan 1 yemek kaşık kadar koyup kalın sigara böreği yapıyoruz.Bir yufkadan 4 adet kalın sigara böreği çıkıyor.Yağladığımız ya da yanmaz kağıt koyduğumuz tepsiye börekleri dizip üzerine yumurta sarısı ve çörekotu ilave ediyoruz..






tereyagli ve peynirli rulo borek 3






Böreklerimiz fırına girmeye hazır..


200 derece alt üst fanlıya ayarladığımız soğuk fırına atıp kızarana kadar pişiriyoruz..Çıtır çıtır nefis böreğimiz hazır..






Afiyet olsun..



No comments:

Post a Comment