Wednesday, November 20, 2013

ISPANAKLI BÖREK



ispanakli borek 1


Günaydınlar. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Dün blogumda yayınlamak için ıspanaklı börek yaptım tavada pişen şekliyle. kepekli unla yaptığımda lezzetine doyum olmadı valla. yanında çay ve zeytinle süper gitti. Hadi ıspanak mevsimi bitmeden doğru mutfağa koşun.

Malzemler:

Kepekli un

Su

Tuz

İçi:

1 bağ ıspanak

2 adet kuru soğan

sıvıyağ

1 tatlı kaşığı salça

1 tatlı kaşığı pul biber

karabiber

Yapılışı:

Un miktarını vermedim. Siz kendiniz ayarlatın. Fakat ben 3 tas un kullandım. Un, su, tuz ile yumuşak bir hamur yoğurulur. Bezelere ayrılır. Mandalina büyüklüğünde olsun.


ispanakli borek 2


İçi hazırlanır. Bunun için, ıspanaklar güzelce yıkanır, suyu süzülür. Ve doğranır. Kuru soğan yemeklik doğranır ve yağda kavrulur. Üzerine salça eklenip, kavrulur. Ve doğranmış ıspanakların üzerine sıcakken eklenir, baharatlar eklenir, güzelce karıştırılır.


ispanakli borek 3


Yapılan bezeler açılır, üzerine harç konulur, D şeklinde kapatılır. Kenarları kesilir.


ispanakli borek 4










Teflon tavada arkalı önlü yağsız olarak pişirilir. Ben hepsi bitene kadar pişenleri sofra bezine sarıyorum.  Bitene kadar sıcak oluyor.






ispanakli borek 5


AFİYET OLSUN.

No comments:

Post a Comment