Tuesday, November 26, 2013

Kırmızı biberli börek



kirmizi biberli borek 1




12.12.2009 gecesi saat 11:00 civarı ben önüme bir kilo kırmızı biberi aldım başladım ayıklamaya.Babaanem bizde ve ertesi sabah kahvaltıya börek yapmak niyetim ne zamandır da böyle bir deneme aklıma düşmüşken isabet oldu.



Biberde çok sevdiğimden neden olmasın dedim hatta yaz gelsin inşAllah birkaç çeşit biberle deneyeceğim.

Neyse babaanneme dönersek,babaannem başladı sormaya "Zeynep ne yapacaksın bu biberleri"bende"babaanne sabah görürsün"birkaç dakika geçiyor babaannem"Allah Allah ne yapacaksın sen bunları"diye tekrardan soruyor:)

Ve sabah oldu babaannem uyanmış mutfağa yanıma geldi "aaa börek yapıcakmışsın şimdi oldu" :)

Alemdir vesselam babaannem hatta bizim 2 altın kızda nev-i şahsına münhasırlar yani anneannem ve babaannem!


kirmizi biberli borek 2



Malzemeler:








4 yufka



1,5 su bardağı yoğurt



Yarım su bardağı sıvıyağ



2 yumurta







İç harcı:







1 kilo kırmızı biber



Dil peyniri-Çerkes peyniri-Kaşar peyniri (açıkçası evde hangisi varsa o olur)



Tereyağ



Sıvıyağ







Üzeri için:







1 yumurta Sarısı



Susam










Hazırlanışı:









1)Öncelikle biberlerinizin içlerini boşaltıp temizleyin.Tavaya göz kararı biraz tereyağ ve sıvıyağ koyun(çok fazla olmasın ama)ve kavurun.




2)Kavurma işlemi bitince biberleri soğumaya bırakın.(Eğer kabuklarından rahatsız olan var ise fırında közleyip soyduktan sonrada yapabilir)



3)Yoğurt,sıvıyağ ve yumurtadan oluşan harcınızı hazırlayın.



4)Yufkaları eğer büyükse 6'ya bölün,orta karar bir büyüklükte ise 4'e bölün.(benim yufkalarım büyüktü 6'ya böldüm)



5)Her bir yufka parçasına güzelce harcını sürün,ardından enli kısmına malzemeden biraz koyduktan sonra bir dilim peynirinizi koyun ve sarın.Yalnız peynir diliminiz çok kalın olmasın dilim kaşarlar gibi olursa daha güzel erir içinde.Sigara böreğinin biraz kalınca şekli gibi sardıktan sonra tepsiye dizin börekleri,üzerlerine de yumurta sarısı sürdükten sonra susamını da serpin ve ısıtılmış fırına verin.



kirmizi biberli borek 3







Bu arada ufak bir açıklama yapmak istiyorum.



Biberli harç kısmının ölçüleri tam ama yoğurt,sıvıyağ ölçüsü bilgisayarda tarif kaybolunca aklımda kalanıyla yazdım.Herşeyini hatırlıyorum iç sosununkini unuttum!Ama ortalama böyle birşeydi ki zaten genelde bu kadarı yeterli gelebiliyor.Tekrar tekrar özür dilerim.




No comments:

Post a Comment