Sunday, September 22, 2013

Bir ekmek ve bir börek


Güzel bir pazartesi dileyerek hepinize merhaba diyorum dostlar;

Artık günlerimin yoğunluğundan şikayet etmeyeceğim çünkü farkettim de mızmızlanmak bende baya bir alışkanlık olmuş.Sanki bu dünyada koşuşturan birtek benmişim gibi,sürekli bir off çekme halleri.Sanırım eskiden olduğu gibi her sıkıldığımda köşeme çekilip yanlız kalamıyorum ya galiba

sebebi tamda bu.Mesela ''anne bu sorunun cevabı ne,anne silgim kayıp,anne sinemaya gidelimi,anne,çorabım nerde''???ve gün içerisinde daha bilmem kaçkere kaçkere sorular,istekler,beklentiler...

Kimse kınamasın,onlar benim canlarım ama yoruluyorum be ya,ara sıra yanlızlık istiyorum:((

Yanlız kaldığım,sakinlendiğim anlarımda da sizinle dinleniyorum,bildiğiniz gibi işte,şikayet ediyorum,paylaşıyorum,kendimce birşeyler oluşturmaya,beğenilerinizle koltuklarımı kabartıyorum.Sanırım insanın egosunu şişrmesi kişiliği için pek hoş br durum değil ama bu da güzel bir alışkanlık anacığım;

yapmak,paylaşmak,beğenilmek.....

İşte sizin de beğeneceğinizi umduğum,en orjinalinden,çakma suböreği;

Nasıl olur hem orjinal hem çakma demeyin,yapınca sizde anlayacaksınız ki tarif süperrrr


bir ekmek ve bir borek 1


Bu tarif için sevgili Ülker ablaya teşekkürlerimi gönderiyorum....

Gereken malzemeler:

1 kg.yufka

Harcı için;

3 adet yumurta

1 su bardağı sıvıyağ

1 subardağı su

3 su bardağı süt

İçine

1 su bardağı beyaz peynir

1 su bardağı kaşarpeynir rendesi

Harcı için verilen malzemeyi karıştırıp bir harç yapıyoruz,

içi için ise,peynirleri karıştırıp bir iç harc hazırlyoruz....

Tepsiyi yağlıyoruz ve ilk yufkayı kenarları dışarıda kalacak şekilde seriyoruz,kaşıkla harçtan döküyoruz...

2. yufkayı buruşturarak ilkinin üstüne seriyoruz ve yine kaşıkla harçtan döküyoruz,3.yufkayıda aynı şekilde serdikten sonra önce harçtan döküyoruz ve sonrada hazırladığımız içharcını eşit bir şekilde yayıyoruz ve 4.yufkayıda kapatıp,yufkalar bitene kadar işlemi tekrarlıyoruz..

Kenarları dışarıda kalan ilk yufkayı zarf şeklinde kapatıp dilimliyoruz ve de kalan harcı her tarafına denk gelecek şekilde döküyoruz..

Bu şekilde 3-4 saat beklettikten sonra üzeri kızarana kadar pişiriyoruz(ben 1 gece önceden hazırlayınca daha iyi sonuç alıyorum)....


bir ekmek ve bir borek 2


Bir de yine beğeneceğinizi umduğum ve yapmaktan büyük zevk aldığım,çocuklarımın ekmek ekmek diye büyük bir iştahla yedikleri köy ekmeği...

Bu ekmeği de sevgili Edibe'nin usulüne göre pişirdim..

3 su bardağı un,

1 su bardağı kepek(fırınlarda bulabilirsiniz),1 yemek kaşığı tuz,

1 paket yani 10gr. kuru maya,

aldğı kadar ılık su...


bir ekmek ve bir borek 3


Hepsini karıştırıp,ele yapışan,cıvık bir hamur yapıyoruz.Üzerini streç filmle kaplayıp 2 saat sıcakta mayalandırıyoruz(gerekirse battaniye ye sarın...

Hamur hacminin 2-3 katına çıktıktan sonra,elimizi bol suyla ıslayıp yağlayıp unladığımız kalıba döküyoruz.En üstünü bir kase kadar suyla ıslatıp elimizle kalıba yayarak düzeltiyoruz( bu su hem üzerinin kabuk tutmasına,hem de çöreotunun gömülmemesine yardımcı olacaktır)


bir ekmek ve bir borek 4


No comments:

Post a Comment