Sunday, September 22, 2013

KIVRIM KIVRIM BÖREK



kivrim kivrim borek 1






Herkese Hayırlı Cumalar,






Değerli dostlarım bir haftanın daha sonuna geldik ve ben daha bir ay olmadan 4,6 kilo verdim. Haftada bir kilo verebilirsem şükredecek olan ben, daha da fazla vermenin mutluluğunu yaşıyorum. Tek bir kaçamağın dışında diyette her şey yolunda gidiyor. Dukan Diyetinde hiç aç kalmadan lezzetli şeyler yiyebiliyorum. Bir sürü tarif denedim, klasik yemekleri dukana uyarladım ama fotoğraflayamadığım için buradan yayınlayamadım. Neyse ki iki haftadır başımı kaşımama bile engel olan yoğunluğum artık azalıyor. Kısmetse bundan sonra hem dukan diyeti tarifleri hem de diğer leziz tariflerimi yayınlayabileceğim.






Bugün çeşitli bloglarda gördüğüm, adını bir türlü hatırlayamayıp sadece şeklini hatırladığım ve ne yapayım adını da ben uydururum diye düşündüğüm bir börek tarifi vereceğim. Geçen kahvaltıya gelen misafirlerim için hazırlamıştım. Ne yazık ki kahvaltıdan tek hatıra bu fotoğraf, masamı ve diğer ikramlarımın fotoğrafını çekemedim. Neyse ki börekler fazlaydı arttı da akşama ancak fotoğraf çekebildim. Fotoğraf makinemin bu ara şarj sorunu var. Yeni bir fotoğraf makinesi istiyorum artık. :( 






Tarife geçmeden önce hepinize bol neşeli, bol muhabbetli, güzel bir hafta sonu diliyorum. Afiyetle kalın efendim.






KIVRIM KIVRIM BÖREK






Malzemeler



  • 4 yufka

  • 1 su bardağı sıvıyağ

  • 1 su bardağı süt

  • 1 yumurta(sarısı üzerine)

  • 300 gr peynir (lor-yağlı beyaz ve kaşar karışık)

  • 1/4 demet maydanoz

  • Çörekotu



Hazırlanışı






Peynirleri rendeleyip ince kıyılmış maydanozla karıştırarak iç harcımızı hazırlıyoruz. Sıvıyağ, süt ve yumurta beyazını çırpıp sosunu hazırlıyoruz. Ben biraz yumuşak olması için süt kullandım, isterseniz sadece yağ ile daha çıtır bir börek yapabilirsiniz. Yufkanın birini tezgaha serip 4' bölüyoruz. Elde ettiğimiz üçgenlere sosumuzdan sürüyoruz. Yufkanın sivri tarafına işaret parmağımızı koyup geniş tarafına doğru çekiyoruz. Kıvrımlar oluştu. Sağ ve sol uçlarını yanyana getirip, peynirli harcımızı koyuyoruz ve kıvrımların olduğu yöne doğru sarıyoruz. Yukarıda da bahsettiğim gibi fotoğraf makinemdeki sorun nedeniyle hazırlama aşamalarını çekemedim. Umarım tarif edebilmişimdir. Tekrar yaptığımda aşamaları da çekip, buraya ekleyeceğim. Tüm yufkaları bu şekilde hazırladıktan sonra yağlı kağıt serili tepsiye dizelim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu serpelim. 180 derece fırında üzeri kızaran kadar pişirelim. Afiyet olsun efendim.

GÜNCELLEME: Efendim böreğin adı Pileli Börekmiş. Tarif de sevgili arkadaşım Benim Dünyam blogunun sahibine aitmiş. Tarifin orjinali için tık tık.



No comments:

Post a Comment