Friday, September 27, 2013

ORGU BOREK


orgu borek 1 Burcin'in sayfasinda boregi orgu seklinde gorunce, iste dedim hayalimdeki borek :) Burcin'de, Neslihan'in tarifini uygulamis. Hemen aktarmaliyla Neslihan'a gectim :) Goruntu muhtesemdi. Hemen yapmaliyim diye karar verdim. Gittim yufka aldim. Bizim burada yufkalar dikdortgen ve coook ince, cooo kucuk oldugundan biraz zorlandim acikcasi ve tam arkadaslariminki gibi olmadi goruntu, dogal olarak. Benim orguler uc porsiyonluk oldular ama misafirlerimde, esimde ve en onemlisi oglusumda bayildi :) Agizina ispanak surmeyen oglum, bu boregin icinde ne oldugunu anlamadan yedi, hemde 3 buyuk dilim :) Eh anne olarak mutluluguma diyecek yoktu tabii. Borek oyle heyecanla yapildi ve yenildi ki, dilimlenmis halini bile cekememisim :D Burcin'e ve Neslihan'a bir kez daha tesekkur etmek istiyorum. Zira bloglardaki veya yemek sitelerindeki (maalesef) her tarif, uygulandiginda guzel olmayabiliyor. Tecrubemle sabittir!! Ama birde boyle cok begendigim seyleri deneyip, guzel sonuclar aliyorum ya :) iste o zaman keyfimi gormeniz lazim. Herkesi bu boregi yapmaya davet ediyorum, gercektende enfesti ;)


orgu borek 2

MALZEMELER


3 adet yufka

1/2 kg ispanak


1 adet sogan (ben sogan kullanmadim)


300 gr beyaz peynir (ben 5-6 yemek kasigi lor kullandim)

3 yemek kasigi yogurt


1 yumurta

4 yemek kasigi sivi yag (ben misirozu kullandim)


Corekotu (ben susamda kullandim)


Tuz




YAPILISI

Ispanaklari iyice yikayip, kucuk kucuk dograyin. Biraz yagla birlikte hafifce kavurun ve icine peynir veya loru ekleyin. Eger sogan koyacaksaniz, once sogani dograyip, kavurun. Malzemeler kavrulunca, ocaktan alin. Yufkanizi tezgaha serin. Yogurt ve yumurtanin beyazini iyice cirpin. Yufkanin yarisina, firca yardimiyla bu karisimi surun ve yufkanin diger yarisinin uzerine kapatin. Yufkamiz yarim daire sekline geldi. Bu kismida fircayla yaglayin ve genis kenarina harctan koyun. Harci koydugunuz taraftan baslayarak sarin. Ilk rulomuz hazir. Diger iki yufkayada ayni islemleri uygulayin ve rulolari hazirlayin. Uc adet rulomuz hazirlanmis oldu. Bu rulolari sac orgusu seklinde orun ve bolca yaglanmis veya yagli kagit serilmis firin tepsisi veya borcama koyun. Uzerine yumurta sarisi surup, corekotu ve susam serpistirin. Onceden isitilmis 180 derece firinda, yaklasik yarim saat, uzeri kizarana kadar pirin.


AFIYET OLSUN


No comments:

Post a Comment