Wednesday, September 25, 2013

KARNIYARIK BÖREK:)



karniyarik borek 1




İYİ AKŞAMLARRR...

Döndüm sonunda bloğuma arkadaşlar.Yeni evime taşındım çok şükür ve yerleştim, tabi daha zamanla her şey   oturacak yerine ama bu kadarı da yeter acelem yok:)

Tarifimi de sevgili arkadaşım http://yersofrasi.org/ arkadaşımızın ev sahipliği yaptığı 78. P.D.Ç.S. etkinliğine yolluyorum:)

Bu börekleri taşınmadan hemen önce yapmıştım bilmeyen yoktur sanırım ama yapmayan varsa çok lezzetli çıtır çıtır oluyor tavsiye ederim, hemde hazır yufkayla çabucak oluyor çok pratik, tarife gelince;

6 adet yufka

Yarım su bardağı sıvıyağ

1 su bardağı su

İç malzeme:1 adet kuru soğan

500 gr kıyma

2 adet yeşil biber

2 adet domates

1 tatlı kaşığı salça

Tuz, karabiber, pulbiber

Üst için:1 Yumurta sarısı

Önce içimizi hazırlıyalım, soğanlarımızı minik minik doğrayalım pembeleşene kadar kavuralım, biberleri ve kıymayıda ekleyip kavuralım.Üstüne rendelenmiş domateside ekleyelim, salça ve baharatları da ekleyip  pişirelim.

Diğer tarafta 1 adet yufkayı serelim,üstüne yağ ve su karışımından sürelim, bir kat daha yufka serip tekrar karışımdan sürüp 8 adet üçgen parçaya bölelim, her parçaya bir miktar iç koyup sigara böreği sarar gibi fakat geniş tutarak saralım ve tepsiye dizelim.Ortalarını bıçakla kesip arzuya göre bir dilim domates ve biber koyalım, kenarlarına yumurta sarısı sürüp 170 derece fırında pişirelim.Afiyet olsun:)

No comments:

Post a Comment