Monday, September 16, 2013

MERCİMEKLİ VE SODALI BÖREK



mercimekli ve sodali borek 1
Ahandaa buraya yazıyorum.."Güzel bir hafta olucak":))))

Güzel düşüneyim güzel olsun dimi ama ?

Hepimiz için huzurlu geçicek,güzel süprizlerle dolu bir hafta olsun.

İnşAllaaaah !!!

Mercimekli böreği ben seviyorum ama ev halkı sevemedi bir türlü...

Bizim evde mercimeğin yemeği çok sevilir.Yanındada bol soğanlı bulgur pilavıyla nasıl yakışır ama :)))

Tarifimi verip hemen ziyaretlerinize geliyorum.Sonrada gece çocuklar uyuyana kadar bir daha bilgisayar karşısına geçmek yok.

Geçen hafta kodları ezberleyip şablon yapmayı öğrenicem diye çocuklardan çok laptopu kucağıma aldım.Ufak tefek birşeyler öğrendim ama nasıl zor ve nasıl hayal gücü gerektiren bir işmiş onuda anladım.Öyle 1 haftada,yada 1 ayda öğrenilecek bir iş değil.Uzun zaman gerekiyor ve oda bende yok ama öğrenmeyide çok istiyorum. Burdan böyle tasarımlar yapan arkadaşlara sesleniyorum "Büyüksünüüüz":)))

Malzemeler

4 yufka

1 şişe maden suyu

1 yumurta

1 orta boy soğan

1 çay bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ (yağ miktarı eksiltilebilir yada arttırılabilir.)

2 su bardağı mercimek

Karabiber,kimyon,kırmızı biber,tuz

Hazırlanışı

Öncelikle mercimek haşlanır ve süzülür.Tavada küçük doğradığımız soğanlar pembeleşene kadar kavrulur. Mercimekler ve baharatlar ilave edilip birkaç dakika eğer suyu kalmışsa çekene kadar pişirilir  ve soğumaya bırakılır.

Bir kapta soda,yumurta ve sıvı yağ karıştırılır.Yufka düz bir zemine serilir ve karışımdan fırçayla her yerine sürülür.Üzerine 2 .yufka serilir ve yine karışımdan her yerine eşit sürülür.Sigara böreği yapar gibi üçgen kesilir.Büyüklüğünü istediğini gibi ayarlıyabilirsiniz.Ben 8 parçaya kestim ve harçtan içlerine bir miktar koyup sardım.Üzerine yine aynı karışımdan sürdüm.Kalan 2 yufkayada aynı işlemi tekrar yapıp sardım ve üzerine sostan sürüp ve kalan sosu tepsideki böreklerin üzerine eşit şeklilde döktüm.Yağlı kağıt serdiğim tepsiye yerleştirdim.Evde susam yoktu ve ben kullanmadım ama isteğinize göre susam ve çörek otu serpebilirsiniz.Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

No comments:

Post a Comment