Saturday, October 26, 2013

Baklava yufkalı ,patatesli börek



baklava yufkali patatesli borek 1






Öncelikle  cumanız Mübarak olsun arkadaşlarım.Bloğumu açalı  2 ay oluyor ,ama ben  daha çok zaman geçmiş gibi hissediyorum.sizlerin güzel ve samimi yorumları, beni daha da bağlıyor bu bloğa.amacım  sadece tarif vermek değil ,yeni arkadaşlar ,yeni dostlarda  ediniyorum bu vesile ile. mutluluk paylaştıkça değeri artar ,anlam kazanır. hepinize çokk teşekkür ederim .ve gelelim böreğimize .Baklava yufkasıyla yaptığım ilk börek ,tarifi kendi göz kararımla ve lezzetli olabilecek şekilde ben doğaçlama çıkardım. ve yaptığım en güzel börek  ünvanına layık görüldü kendisi .Jdoğrusu bende bu kadarını beklemiyordum. İç harcını ben patatesli peynirli yaptım öyle sevdiğimiz için,ıspanak lısıda güzel oluyor.siz istediğiniz iç harcı ile yapabilirsiniz.hafif ve mutlaka yapılması gereken bir lezzet bence.ben yapılış tekniğini size anlatacam, miktarı siz kişi sayısına göre ayarlayın.ben yarım paket baklavalık yufka kullandım 1 tepsi çıktı










   Malzemeler :                                                                                                     


                                                                                                                                                          


1 paket hazır baklavalık yufka


Yarım su bardağı sıvıyağ


Yarım çay bardağı erimiş tereyağ


Yarım su bardağı süt


2 yumurta


Haş haş tohumu


Susam,çörek otu


 İç harcı:


250 gr dil peyniri


5 adet patates


1 çay kaşığı toz biber


Yarım çay kaşığı karabiber


1 yemek kaşığı tereyağ






1.patatesleri  haşlayın.haşlanmış patatesleri rendeleyin,üzerine peynir,toz biberi,karabiber ,1 yemek kaşığı tereyağ,tuz,ilave edin karıştırın.


2.yarım su bardağı sıvıyağ,yarım su bardağı süt,ve 1 yumurtayı ayrı bir kapta  çırpın.


3.  1 inci yufkayı tezgahın üzerine açın.2 inci yufkayıda üzerine açın,2inci yufkanın üzerine sıvı karışımdan fırçayla sürün.3 üncü yufkayada aynı işlemi yapın.4 üncü yufkanın üzerine sıvı karışımdan sürün ,iç harcını yufkanın en ucuna, sarma sarar gibi koyun.daha sonra rulo şeklinde çok sıkı olmayacak  şekilde sarın.sardığınız ruloyu resimde gördüğünüz gibi dilimleyin.


4.margarinle yağladığınız fırın tepsisine börekleri dizin,üzerine fırça yardımıyla erimiş tereyağını sürün. daha sonra yumurta sarısı sürün.susam,çörek otu,ve haş haş serpin.170 derecelik fırında pişirin.sıcak servis yapın.


baklava yufkali patatesli borek 2


No comments:

Post a Comment