Tuesday, October 29, 2013

Galeta Unlu Kızartma Börek...



galeta unlu kizartma borek 1 Ramazan öncesi evime davet ettiğim bir arkadaşıma börek yapmak için yufka aldım marketten. Genellikle 3 adetlik yufkalardan alırım ki artmasın, fazla olupta yenmeyip ziyan olmasın diye. Markette ne yazık ki 3'lü yufka değilde 6'lı yufka vardı. Almak zorunda kaldım tabiki. Gerçi o yaptığım böreğin fotoğrafını çekemeden bitmiş olmasına rağmen; bunu sofraya getirir getirmez çektim, sonu aynı olmasın diye...
Çoğunluğumuz galeta unuyla yapılan her türlü yemeğin çok güzel olduğunda hemfikiriz. Bende dolabımdaki galeta unuyla dolabı her açtığımda selamlaşır, gülümseriz. Bu sefer çok ısrarcı oldu "ne olur benide kullan börek yaparken" diye; kıramadım hatrını yaptım :)



Malzemeler:




  • 3 adet yufka




  • 500 gr beyaz peynir




  • Maydanoz




  • 2 yumurta




  • 1 su bardağına yakın galeta unu




  • Kızartmak için sıvı yağ




Yapılışı:


3 yufkayıda üst üste koyup 4'e bölüyoruz 12 adet üçgen parça elde ediyoruz. Bir kenarda peynirle kıyılmış maydanozu karıştırıyoruz. Yufkaların geniş tarafına bu harçtan koyup gevşek sarıyoruz. Uçlarını yapışsın diye ıslatıp, öne yumurtaya ardından galeta ununa bulayarak kızgın yağda kızartıyoruz.


AFİYET OLSUN :)



No comments:

Post a Comment