Wednesday, October 23, 2013

MAKARNALI BÖREK(Baklava Yufkası İle)


makarnali borek baklava yufkasi ile 1


Makarnalı börek benim çok sevdiğim böreklerden biridir.Hem çok basit hemde her zaman lezzetli olan bir börek bu.Kimi yerlerde yalancı su böreği olarak geçsede ben yined e makarnalı börek demeyi daha doğru buluyorum.Bu böreği baklava yufkasından kıymalı böreği yaptığım günden kalan yufkalarla yaptım.Dışı çıtır çıtır bir böreğim oldu siz hangisiyle isterseniz onunla yapın ama benim tavsiyem baklava yufkası ile olan....





Malzemeler (büyük dikdörtgen borcam için)



8 adet baklava yufkası (veya 2 adet normal yufka)


Yarım paket kelebek makarna


1 yumurta+ 1 yumurta sarısı


1 çay bardağı süt


yarım çay bardağı sıvıyağ


50 gram kadar tereyağ(erimiş)


1 su bardağı peynir ve maydonozlu karışım


biraz tuz





Öncelikle 3 litre kadar tuzlu suda makarnalarımızı haşlayalım.Haşladığımız makarnalarımızı süzüp bir karıştırma kabına aktaralım.Burada içine peynirli karışımı ve bir kasede çırptığımız süt,1 yumurta ve sıvıyağımızı ilave edelim.Tuzunuda ayarlayıp iyice karıştıralım.Tepsimizin altına 2 baklava yufkasını serelim,arasına erimiş tereyağ sürüp 2 yufkayı daha üzerine kapatalım.Ortasına makarnalı karışımızı dökelim.Üzerine tekrar 2 adet baklava yufkası kapatıp tereyağ sürelim,ve 2 adet baklava yufkası daha ilave edelim.Yapımı tamamlanan böreğimizi bence en az 6 saat dolapta bu şekilde dinlendirsek çok daha lezzetli oluyor.Ancak vaktiniz yok ise çok keskin bir bıçakla nazikçe dilimler keselim,ve üzerine yumurta sarısı sürelim.(Üzeri baklava yufkası olduğu için sonradan kesilmesi sizi biraz zorlayabilir.)




170 derece fırında kızarana kadar pişirelim.Afiyetler Olsun..



Not:Eğer normal yufka kullanacaksanız en alta bir yufkayı yayıp üzerine makarnalı harcı seriyoruz.Diğer yufkamızıda üzerine kapatıp yumurta sarısı sürelim ve dilimlemeden pişirebilirsiniz.Ayrıca daha kalın bir börek isterseniz makarnayı biraz daha fazla kullanabilirsiniz.Ben bu böreği dikdörtgen büyük borcamda pişirdim ve baklava yufkaları içine tam oturdu.


No comments:

Post a Comment