Thursday, October 24, 2013

PIRASALI BÖREK


pirasali borek 1


pirasali borek 2


pirasali borek 3 malzemeler:


2 bardak su


1 bardak sıvıyağ


2 kaşık sirke


1 kiloya yakın un


tuz


1 paket yumuşak margarin(arasına sürmek için)


1 demet pırasa


YAPILIŞI:


su,yağ,tuz,sirke ve unla hamur yoğurulur 2 parçaya ayırılır her parça pasta tabağından biraz daha büyük açılıp her birine yarım paket yumuşak margarin sürülüp katlanır dolaba konur ben bu işlemi akşamdan yapıyorum sabah kalktığımda yine tabak kadar açıp yağ sürmeden katlayıp tekrar dolaba koyuyorum böreği yapacağım zaman dolaptan çıkarıp hamurları tepsimin boyu kadar açıp araya iç malzemeyi koyup kenarlarını kıvırıyorum üzerine biraz sıvıyağ gezdirip kestikten sonra dilimleyip pişiriyorum.


İÇ MALZEME:


pırasalar boyuna 4 e kesilip doğranır süzgeçte yıkanır suyu fazla süzdürülmeden tencereye alınır üzerine sıvıyağ ve tuz konup kavrulur ineceğine yakın salça eklenip suyu çektirilip soğumaya bırakılır.


çok lezzetli arnavut böreğini aratmıyacak çıtır çıtır bir börek benim gibi hamur açamayanlar için çok kolay deneyin derim...




No comments:

Post a Comment