Saturday, October 26, 2013

ISPANAKLI KIYMALI SARMA BÖREK







ispanakli kiymali sarma borek 1


TIRMIK

Ali çavuş,köyünün en zengini idi.




Oğlu hasan'ı okusun, en yeni tarım usullerini öğrensin diye.

Avrupa'ya gönderdi.




Hasan dört yıl sonra döndü, köyüne geldi.

Fakat hiçbir şey öğrenmemiş, üstelik de kendini beğenmiş.




Bir adam olmuştu;

Köydeki herkese anasına, babasına bile tepeden bakıyordu.




Dövene bakıp alay eder gibi ''Bu ne? '' diye soruyordu.

Beli gösteriyor '' Bu  da ne ? '' diyordu.




Bir gün tırmığı göstererek sordu:

Baba bu ne ?




Oğlunun kendini beğenmiş hali babasına çok dokundu.

Ona bir ders vermek istedi.




'' Oğlum ucuna bas ne olduğunu anlarsın.'' dedi.

Hasan tırmığın dişlerine basınca sapı geldi.




''Tak'' diye alnının ortasına vurdu.




Hasan''Hay kör olası tırmık!'' diye haykırdı.

Babası oğluna ''Gördün mü oğlum, tırmık sana ne güzel bir ders verdi.




Bir daha sakın köyünü, köyünde kileri unutma.

Geçmişindekileri bilmezlikten gelme'' dedi.




HEPİNİZE İYİ GÜNLER

:):):):)))))))))))))

Her neredeyseniz mutlu olun mutlu kalın.

Bu gün sizlerle benim ilk yediğim de bu nasıl bir börek dediğim,

Pişince konulan sosun yoğun görüntüsü beni cezbetti. 

Umarım sizde hak verirsiniz.




Bu güzel lezzeti sizlerle paylaşmak istedim.

Sizde pazar kahvaltısında bu hoş lezzetle tanışın.

Tabağımdan almadan gitmeyin.

Şimdiden afiyet olsun.




Bir pazar öğle kahvaltısında arkadaşlarıma yaptım.

Çok beğendiler.

Diyeceksiniz öğle kahvaltısı mı olur?

Pazar günü ingilizce kursum olunca bizim kahvaltı,

Geç oluyor.




Akşamdan börekleri sardım, eşim ve kızım ben gelmeden pişirdiler.

Kursta merakta ettim.?

İlk defa pişirecekler,  nasıl pişirecekler acaba dedim bir de unuturlarsa?

Eve geldim,nefis bir koku çok da güzel pişirmişler teprik ederim onları.




Kahvaltımızı terasa hazırladık havada fena değildi.

Misafirlerimiz Mesut bey, eşi Şükriye hanım ve biricik kızları aybüke 

Unutamayacağım günlerden birisi:) 

Kahvaltımız çok güzel geçti.

Evet şimdi bu güzel böreği tarif edelim.





ispanakli kiymali sarma borek 2



MALZEMELERİ



  • 4 Tane yufka


  • Bir buçuk  su bardağı süt


  • 1 Çay bardağı sıvı yağ


  • 1 Tane yumurta


  • 1 Kaşık yumuşak tereyağı


  • 600 gr ıspanak


  • 200 gr kıyma


  • Tuz, karabiber, pul biber


  • 1 Tutam  kıyılmış maydanoz




    • Üzerine çöre kotu 








YAPILIŞI



  1. Ispanakları ayıklayıp yıkayalım ve doğrayalım.


  2. Tavada kıymayı kavurup ıspanakları koyalım şöyle bir karıştırıp ocağı kapatalım.


  3. İçine tuz, karabiber,pul biber maydanozu koyup soğumaya bırakalım.


  4. 1 yufkayı serelim süt, yumurta yağları karıştırıp yufkaya sürelim.


  5. 2. yufkayı da serip ona da sürelim,önce ortadan keselim.


  6. Karşı ortadan da keselim 12 üçgen olacak şekilde ayarla.


  7. İç harcını koy sar,diğer 2 yufkayı da aynı şekilde saralım.  


  8. Tepsiye yerleştirip üzerine kalan sıvıdan sürelim çörek otu serpelim.


  9.  Isınmış fırında 180 derecede  pişirelim.



NOT:Süt, yağlar yumurta karışımı bol sürülüyor.

1 Gece buz dolabında bekletilmesi tavsiye edilir.

İsteğe göre peynirli yapılabilir.

Ben kahvaltıya hem peynirli hem ıspanaklı yapmıştım.








ispanakli kiymali sarma borek 3


AFİYET OLSUN:):):)
















No comments:

Post a Comment