Thursday, October 31, 2013

ELDE ACMA KIYMALI BOREK


elde acma kiymali borek 1

elde acma kiymali borek 2


Bu boregin tarifini, buradaki sevgili arkadasim Candan'dan aldim. Onun yaptigini yedigimiz zaman az kalsin parmaklarimizida yiyiyorduk ve de cok ama cok begenmistik, bende denemeye calistim, evdekiler begendiler. Gercekten kiyir kiyir olan bir borek, fakat orjinal tarifinde siviyag ile beraber, 1 cay bardagi margarin de kullaniliyor, ben margarin yerine de zeytinyagi kullandim, gene de kiyir kiyir cok guzel bir borek oldu, denemek isteyenlere simdiden afiyet olsun. Bu arada laf aramizda ilk elde acma boregim:)


Tarifimiz soyle:


  • 1 cay bardagi sivi yag

  • 1 cay bardagi margarin,( ben margarine yerine, toplamda, 2 cay bardagi zeytin yagi kullandim)

  • 1 cay bardagi yogurt

  • 1 cay kasigi karbonat

  • 1 corba kasigi sirke

  • Alabildigine un, kulak memesi yumsakliginda olana dek



Ic malzemesi:



  • 1 adet kuru sogan

  • ½ kilo kiyma

  • Tuz, karabiber

  • Maydanoz

  • Uzeri icin yumurta sarisi



Hazirlanma Sekli :

Kiymayi biraz su ile, suyunu salip cekene dek pisirin. Biraz zeytinyagi ilave edip, kup kup dogranan soganlari ilave edin ve kavurun. Kiyilmis maydanoz, tuz ve karabiber ekleyin, biraz sogumaya birakin.


Hamur icin gereken malzemeleri karistirip. Kulak memesi yumsakliginda bir hamur yapin. Iki parcaya ayirip yarim saat dinlendirin. Ilk hamuru merdane ile acip, hazirladiginiz ic malzemeyi icine koyun. Hamuru iki kez rulo biciminde katlayip, bicakla uzunlamasina kesin. Daha sonra rulo seklindeki hamuru enlemesine parcalara ayirin. Kalan hamuruda ayni sekilde sarip, kesin. Ikinci hamura da ayni islemi yapip, uzerineyumurta sarisi surun. 200 derecelik firinda 25 dak.Pisirin, afiyet seker olsun ama sakin lop lop yag olmasin:).



No comments:

Post a Comment