Monday, October 21, 2013

PEYNİRLİ ÖRGÜ BÖREK



Bir kaç gündür işyerindeki yoğunluğumdan dolayı yeni tarif ekleyemedim..Evdede çocuklarla ilgilendiğim için pc açmadım pek. O yüzdende yeni tarifler eklemede geç kaldım.. Siz mazur görün olurmu ...




Lafı çok uzatmadan yeni tarifime geçeyim. Hepimizin bildiği peynirli börek tek farkı var örgülü olması.. Örgülü duruşu çok hoşuma gidiyor ne yalan söyleyeyim. Yee beni yee benii diye devatiye çıkartıyor resmen.. Eee sizde benim gibi böreklere dayanamıyorsanız hem göze hemde mideye hitap eden bu böreğimi denemelisiniz. Bu böreği minik kızımın doğum gününde yapmıştım kıyır kıyır olmuş ve çok beğenilmişti ...



Eee şimdi deneme sırası sizde hadin bakalııım





PEYNİRLİ ÖRGÜ BÖREK





Malzemeler :


6 adet yufka


1 çay bardağı zeytinyağı


2 çay bardağı yoğurt


1 yumurta


1 çay bardağı su



İç Malzemesi


1 kalıp beyaz peynir


1 demet maydanoz


Bir tutam tuz



Üzerine


Çörekotu veya susam


1 yumurta sarısı




Yufkamızı tezgahımıza serip üzerine yoğurt, yumurta , zeytinyağı ve su ile hazırladığımız sostan sürelim. Sos sürdüğümüz yufkamızı ikiye katlayıp ( yarım ay şeklinde olacak) uzun tarafına peynirli harcımızdan koyup rulo şeklinde saralım.. Üç yufkamızı rulo haline getirdiğimizde üçünüde alıp saç örgüsü şeklide örelim.




Diğer üç yufkamıza da aynı işlemleri uygulayıp iki tane örgü elde edelim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpelim ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık yarım saat üzerileri kızrana dek pişirelim...







AFİYET ŞEKER OLSUN...



Diğer börek tariflerim için buyrun



No comments:

Post a Comment