Wednesday, October 23, 2013

BANYOLU BÖREK


banyolu borek 1

tarifi yine Haticeden almıştım. Hem çok bereketli bir börek hemde çok lezzetli.Asıl tarifi yazıyorum kendi yaptığım değişiklikleri parantez içinde belirttim.

MALZEMELER:

4 yufka ( ben 5 adet kullandım)

1 su bardağı yoğurt ( kullanmadım)

1/2 çay bardağı zeytinyağı ( becel kullandım)

2 yumurta ( 1 adet kullandım)

1 kase su

İÇ MALZEMESİ:

250 gr kıyma,

2 ortaboy soğan

yarım kaşık acı biber salçası

karabiber, tuz

ÜZERİNE:

yumurta sarısı

çörek otu

iç malzeme için soğanları ince kıyıp kıyma ile birlikte kavurun. salçayı ve baharatları ilave edip biraz daha kavurup soğuması için bir kenarda bekletin

.

Yufkaları üst üste koyup 8 parçaya kesin. Yoğurt, zeytinyağı ve yumurtaları bir kapta karıştırın.

Kestiğiniz yufkaların üzerine fırçayla yoğurtlu harçtan sürün. Yufkanın geniş tarafına kıymalı içten yayıp kenarlarını kıvırmadan rulo şeklinde sarın. Ruloları içe doğru sarıp bir servis tepsisine yerleştirin.

Yufkaların tamamını sarınca her bir böreği bir kase suya daldırıp çıkartın ve fırın tepsisine yerleştirin. Börekleri 45 dakika buzdolabında beklettikten sonra üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpin.

200C fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

afiyet olsunn..

No comments:

Post a Comment