Monday, October 28, 2013

ÇİG BÖREK ve SİNANGİL SÜPRİZİ



cig borek ve sinangil suprizi 1


Çiğ böregi ilk defa ögrencilik yıllarımda Eskişehir de yemiştim.O kadar lezzetliydi ki.Orada yedigim böregin tadı hala damagımda.Geçen gün aklıma düştü bende evde yapayım dedim.Sonuç gayet memnun ediciydi.Bu arada Sinangil unları bana süpriz yemek kartları göndermiş.İçinde benim ve birçok arkadaşımın tarifinin bulundugu ve Anneler günü özel yazan tarifler.Arkadaşlarıma da dagıtıyorum ve onlarda görebilecekleri yerlere yapıştırıyorlar.Sinangile teşekkür etmek istiyorum blogum aracılıgıyla.Ve ayrıca üzerine şöyle bir not var Sinangile tarifinizi gönderin sizin isminizle sinangil paketlerinde yayınlansın.Şansınızı denemek isterseniz Sinangil.com.tr ye kayıt olmanız yeterli. Ve işte hepinizin bildigi tarif:


cig borek ve sinangil suprizi 2


ÇİĞ BÖREK HAMUR MALZEMELERİ:


3 Su bardagı Sinangil Böreklik un



1 tatlı kaşıgı tuz



su



İç Harcı Malzemeleri:



250 gr.kıyma



1 adet kuru sogan



tuz,karabiber



yarım çay bardagı su



sıvıyag(kızartmak için)



Unu derin bir kaba alıyoruz ve içine tuzunu ekleyip azar azar su ilavesiyle kulak memesi yumuşaklıgında bir hamur elde ediyoruz.Diger tarafta kıymayı çig olarak bir kaba alıyoruz ve üstüne soganı rendeliyoruz.Üzerine tuzunu,karabiberini ve yarım çay bardagı suyunu ekliyoruz ve karıştırıyoruz.Hamurumuzdan ceviz büyüklügünde parçalar koparıp unlu zeminde merdane veya oklava ile daire şeklinde merdane açıyoruz.Hazırladıgımız harçtan hamurumuzun bir kenarına üstüne sürüp yarım ay şeklinde kapatıyoruz.Ve kenarlarına iyice bastırıyoruz ki harç dışarıya çıkmasın.Derin bir tencereye sıvıyagı alıyoruz(2 su bardagı kadar) ve kızgın hale getiriyoruz.Ve kızan yagın içine böreklerimizi atıp her iki tarafı da pembeleşene kadar kızartıyoruz.


Afiyet olsun. 


cig borek ve sinangil suprizi 3







No comments:

Post a Comment