Tuesday, October 22, 2013

"İŞTE BÖREK BU" MADE İN YETUR'LA LEZZET KARELERİ



quot iste borek bu quot made in yetur la lezzet kareleri 1


Bu başlığı Yeşim ablada görünce merak ettim. Bir börek için çok iddialı bir isim. Özel bir gün için yapmayı planladığım börek alternatifim için not aldım. Bu arada Yeşim ablaya sordum tabii "Ne dersin bu böreğimi yapayım başka bir börek mi tavsiye edersin" diye. Öyle tatlı ve samimi ki bana hemen cevap yazdı ve çok doğru bir tercih yaptığı ama yaparken hiçbirşeyini değiştirmemi tenbihledi. İyi ki de onu dinlemişim çünkü aklımda soda ile yapmak ve 1,5 saatlik bekleme süresini börekleri sardıktan sonra yapmak vardı. Sanmıyorum ki benim düşündüğüm haliyle güzel olsun. Aynen tarifi uyguladım ve yiyen herkes bayıldı. Sizlere de denemeniz konusunda kesinlikle tavsiye ediyorum.
Ben herkese tatdırıcam telaşıyla foto çekmeyi unutmuşum :) Birtek yukarıdaki resim var.


Malzemeler:


  • 6 tane yufka

  • 6 yumurta,

  • 1 bardak sıvıyağ,

  • 1 bardak su



Dilediğiniz bir iç harcı. Ben kıymalı ve peynirli hazırladım.


Yapılışı; Öncelikle tüm tezgahınızı boşaltın ve 3 yufkayı ayrı ayrı serecek yer ayarlayın. Ben 3 yufkamı serdim ve çatalla iyice karıştırdığım sosumu yufaların her tarafı ıslanacak şekilde sürdüm. Yani bu aşamada 3 yufkayı ıslarken sosun yarısı bitti. Yufkaların üzerine 1 er yufka koyup onlarında üzerlerine kalan sosu pay ettim. 2+2+2 şeklinde ayrılmış soslanmış yufkaları tam 1, 5 saat bekletiyoruz. Bu arada harçlarımızı hazırlıyoruz. Sonra gruplara ayrılmış yufkaları 8'er parçaya böldüm. (8x3=24). Ben sigara böreği şeklinde yapmayı düşündüm. Ama Yeşim abla ortadan ikiye bölüp daha kalın ve uzun bir rulo şeklinde yapmış. Harçları pay edip güzelce sardım ve yağlı kağıt serili tepsime dizdim. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp önceden ısınmış 200 derece fırında güzelce kızarana dek pişirdim. Ben bu şekilde 24 tane börek elde ettim. En çok kıymalılar beğenildi. Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun. 






Dikkat:


Hiçbir malzemeyi değiştirmeyin.


Bekleme süresini kesinlikle kısaltmayın yada uzatmayın. Daha uzun süre kalırsa tezgaha yapışmaya ve kurumaya başlıyor.


quot iste borek bu quot made in yetur la lezzet kareleri 2


No comments:

Post a Comment