Sunday, October 27, 2013

Meyveli Mayhoş Börek







meyveli mayhos borek 1






Ayvalı tas kebabı yapacakken içine neden biraz elma ve portakal suyu koymuyorum dedikten sonra hadi bir de yufkaya sarayım bu karışımı börek olsun evdekilerin daha çok hoşuna gitsin dedim. Ablam neden bu kadar az yaptığımı, abim biraz daha portakal suyunun iyi gidebileceğini, annem de yedikçe daha çok hoşuna gittiğini söyledi. Ben de bana göre değişik bir börek yapıp, bir etkinliğe* daha katılmanın mutluluğunu yaşamış oldum :) 

*Kurban Bayramı Yemek Etkinliği






Meyveli Mayhoş Börek






• 300gr – 400 gr kuşbaşı et


• 1 orta boy ayva


• 1 orta boy yeşil elma


• 1 orta boy portakalın suyu


• Tuz


• 2-3 adet yufka


• 1 çorba kaşığı tereyağı


• 2 çorba kaşığı + 1 fincan sıvıyağ


• 1 yumurta sarısı






Kuşbaşı etler olabildiğince ufak doğranır. 2 kaşık sıvıyağ ve 1 kaşık tereyağda kısık ateşte suyunu çekene kadar sotelenir.Kabuğu soyulmuş, küp küp doğranmış elma ve ayvalar eklenir. İyice çevrilir. Portakal suyu ve üzerini geçecek kadar ılık su eklenerek pişmeye bırakılır. Ben hazır üçgen kesilmiş yufka kullandım, biraz kalın olduğu için tek kat yaptım. İnce yufka varsa çift kat yapılabilir, yufka 8’e bölünür. 1 fincan sıvıyağ ve 1 fincan su karıştırılarak fırça yardımı ile üçgen yufkanın üzerine sürülür. Geniş kısmına 1 tatlı kaşığı etli karışımdan konur. Sigara böreği gibi sarılır. Yağlı kağıt serilmiş ya da yağlanmış fırın tepsisine konur. Üzerlerine yumurta sarısı sürülerek önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir.


No comments:

Post a Comment