Monday, August 26, 2013

BAKLAVA YUFKASINDA KIYMALI PATATESLİ BÖREK


Baklava yukasında Patatesli börek Tarifi

Baklaba yufkasında kıymalı patatesli Börek













baklava yufkasinda kiymali patatesli borek 1

Baklava Yufkasında Börek




En sevdiğim börek içidir kıymalı patatesli karışım.Birde çıtır çıtır baklava yufkasıyla olunca daha da dayanılmaz oluyor benim için...

Malesef bu defa bu lezzete karşı direnip sadece bir lokmacık tadabildim ama dayanamaz yerim diye ev halkına hepsini hemen bitirttim.:)))

Ramazanda diyet beni biraz zorluyor ama karşılığınıda aldığım için çok mutluyum.

Bugün tartıldım  tam 10 kilo vermişim ve 57 kiloyum.:)))))) 5 kilo daha kaldı.O zaman incecik bir hatun olacağım.:)))))))))))

Neyseeee,çok uzatmadan tarife geçiyorum.

Ayrıca burdan kıymalı çıtır börek tarifimede bakabilirsiniz.

Baklava Yufkasında Börek Malzemeleri

9 adet baklava yufkası

3 adet patates

250 gr kıyma

1 büyük boy soğan

Sıvıyağ

Karabiber,kimyon,kırmızıbiber ve tuz

Baklaba Yufkasında BörekYapılışı

Patatesler haşlanır ve ılımaya bırakılır.Bu sırada soğanlar minik minik doğranır ve kıymada yağını bırakacağı için çok az yagda şeffaflaşana kadar kavrulur.

Kıymada ilave edilip kavrulmaya devam edilir.Tuzu ve baharatlarıda serpildikten sonra ocaktan alınır.

 Sonra haşlanan patatesler içinde pütür kalmayacak şekilde ezilir ve kıymayla iyice karıştırılır.

Yufkanın ilk katı fırça yardımıyla eşit şekilde ama az miktarda yağlanır.İkinceiyufka üzerine serilir ve tekrar yağ sürülür ve en son üçünde yufka serilir ve yağlandıktan sonra kıymalı karışımdam her tarafına eşit miktarda konup yavaşça geniş kısmından sarılarak rulo yapılır.

Bıçakla istediğiniz büyüklükte kesildikten sona yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirilir.

Kalan yufkalarada aynı işlem uygulanır ve tepsiye dizilir.Üzerlerine çok az fırçayla yağ sürülür ve 180 derece üzerleri kızarana kadar pişirilir.

No comments:

Post a Comment